Dna test afdwingen

Vvl
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dna test afdwingen

#1 , 11 sep 2019 11:21

Hey iedereen, bij deze richt ik mij op deze pagina met een voor mij persoonlijk 'moeilijk' verhaal . .
Ik ben een jonge dame van 35! Mijn mama overleed toen ik 9 was, mijn 'papa' was echter nooit in beeld. Enkele jaren na het overlijden van mijn mama begonnen buren mij in te lichten over het feit dat mijn vader niet mijn biologische vader is, dat dit een goed bewaard familiegeheim was dat niet mocht uitkomen om mijn biologische vader zijn reputatie niet te schaden.
Ik kon dit verhaal enkel verifiëren bij de overgebleven familieleden en die gaven idd toe dat de man waarmee mijn mama gehuwd was idd mijn biologische vader niet is.
Een tijdje later als jong 12 jarig meisje heb ik mijn biologische vader opgezocht, ik stelde hem de vraag of hij mijn papa was . . Hij heeft me nooit ja noch nee gezegd . . Dit onderwerp houd me al zoveel jaren bezig en begin er emotioneel erger en erger onder te lijden. Begin dit jaar heb ik hem op een bepaalde middag een sms gestuurd met opnieuw die vraag, de dag erna belde hij mij en we hadden een fijn gesprek. Hij zei me dat hij in de loop van volgende week met mij iets wou gaan eten om mij dan een antwoord te geven, echter nadien geen gehoor meer.

Het stilzwijgen en de onwetendheid maakt me kapot en ik heb nooit juridisch iets ondernomen omdat ik dit niet wou en omdat ik niet eens weet of dit überhaupt mogelijk is.
Maar ik ben zo bang dat er hem iets overkomt en dat de waarheid met hem sterft, vandaar dat ik er nu echt een antwoord op wil.
En ik vind ook gwn dat het mijn recht is om de waarheid te weten. Ook vind ik de manier waarop hij me aan het lijntje houd enkel een toezegging is, want als het niet zo is is een NEE toch veel makkelijker. Dus hij maakt het alleen maar verdachter door mij geen antwoord te geven.

Is er iemand die mij advies kan geven in deze moeilijke situatie? Ik zou u eeuwig dankbaar zijn!

Grtjs V naam verwijderd JurecaBE - moderator

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 11 sep 2019 12:29

Je kan geen DNA test afdwingen om vaderschap te bewijzen. Je kan dat via de rechtbank wel laten vragen, maar hij kan nog weigeren (zie ook zaak Delphine B.). Dat wordt gezien als aanvaarding, maar dan heb je de waarheid nog niet.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 sep 2019 12:33

Is het niet voldoende dat je weet wie je biologische vader is? Tracht nog eens op een vriendelijk niet-eisende manier contact te zoeken en te vragen of hij je biologische vader is.

Met gerechtelijke stappen ga je enkel maar wrevel opwekken.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 sep 2019 13:28


Terug naar “Adoptie”