kinderbijslag en adoptie

JoJoy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

kinderbijslag en adoptie

#1 , 04 sep 2019 21:21

Beste

Ikzelf heb 1 zoon van 9, waarvan de vader overleden is vier jaar geleden.
Mijn nieuwe partner heeft twee zonen, van 9 en 7.
Wij zijn van plan te huwen en overwegen een adoptie van mijn zoon door mijn nieuwe partner.

Indien wij gehuwd zijn en er een gedeeltelijke of volle adoptie plaatsvindt, en de drie kinderen bij ons ten laste en gedomicilieerd staan, hoe zit het dan met het kindergeld in het nieuwe systeem?
Bij een gewoon nieuw samengesteld gezin behouden de kinderen geboren voor 2019 in het nieuwe systeem hun eigen rang.
(Dus in dit geval rang 1 + rang 1 + rang 2)
Verandert een gedeeltelijke of volle adoptie hier iets aan zodat toch een cumul in rang van toepassing is? (Dus rang 1 + rang 2 + rang 3)

Mijn zoon heeft ook nog ver contact met de familie van zijn vader in Canada. Verandert er bij volle adoptie iets aan zijn erfenisrechten op dit vlak?

Alvast bedankt om hier duidelijkheid in te scheppen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38595

#2 , 30 sep 2019 23:09

Samenwonen in oud systeem is toch al rang 1 2 en 3 ??
Vrienden van mij woonden ook samen en alle kinderen zijn ten last gezet van een van de partners die met de stabielste job.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 okt 2019 07:42

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Adoptie”