Omgangsregeling?

Desii
Topic Starter
Berichten: 4

Omgangsregeling?

#1 , 27 mar 2006 14:27

Hallo.. ik heb een vraag.
Ik ben Nederlands geadopteerd en ben er achter gekomen dat ik nog een half broertje heb, die ook geadopteerd is. Zijn opa en oma hebben de zorg voor hem op zich genomen. Hij is inmiddels 10 en ik 18.
Nu is het probleem dat zijn opa en oma weigeren om hem te vertellen dat hij nog een half zusje heeft. Kan ik hier wat tegen doen?

Alvast bedankt..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gescheiden vaders

#2 , 31 mar 2006 22:21

Desii, het posten van een vraag is gratis en anoniem.

Kan je daarom wat meer informatie geven, zoals de oude en nieuwe nationaliteiten en woonplaatsen van jezelf, je halfbroer en zijn opa en oma?

Desii
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 09 apr 2006 23:07

Ik ben volledig nederlands en mijn halfbroertje ook.
Wij wonen beide in de provincie Groningen.
Hij is de zoon van mijn vaders kant maar die is uit de ouderlijke macht ontzegt. Vader is inmiddels van de drugs af maar zijn moeder is nog zwaar aan de drugs. Zijn opa en oma zijn zn pleegouders geworden.
Heeft hij niet het recht om het weten?.. zijn opa ligt op sterven en dan is alleen zijn oma er nog. Als haar wat overkomt heeft ie niemand om naar toe te gaan. :(

Reclame

gescheiden vaders

#4 , 09 apr 2006 23:16

De Nederlandse Stichting Kinderen - Ouders - Grootouders kan je zeker antwoorden:

http://www.stichtingkog.info/

(klik op "contact" en stuur hen een mailtje)

Desii
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 13 apr 2006 16:45

ontzettend bedankt!..

Desii
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 07 apr 2008 21:00

Update:

We zijn nu 2 jaar verder en ben nog niets wijzer, heb van meerdere mensen het advies gekregen om te wachten totdat hij 12 is. Dat word hij dit jaar. Kan iemand mij vertellen of ik uberhaupt een kans maken om een eventuele zaak te winnen? :?

Terug naar “Adoptie”