Vraag vaderschaps betwisting

Freggeltje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Vraag vaderschaps betwisting

#1 , 20 aug 2019 18:56

Ikzelf ben een jonge dertiger dat te weten ben gekomen dat de persoon waar ik de achternaam van draag niet mijn vader is(buitenechtelijk). De persoon die ik als vader gehad heb in mijn jonge jaren is mijn biologische vader. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste aanpakken?Mijn biologische vader wenst geen contact met mij (huidige partner wilt dit niet en hij volgt haar). Ikzelf zou graag zijn naam dragen zodat ik mijn identiteit concreet kan stellen. En ook naar de toekomst toe voor mij eigen kinderen qua gezondheidstoestand. Wie kan mij helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 20 aug 2019 22:59

U kunt zelf uw achternaam veranderen. Zie https://www.vlaanderen.be/veranderen-van-familienaam

Freggeltje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2019 09:01

Zou ook graag de verwantschap tussen mij en mijn vader concreet hebben. De achternaam veranderen is al een stap vooruit,maar nog niet volledig.

Reclame

Freggeltje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 sep 2019 22:02

Kan er iemand mij hierbij helpen aub?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 sep 2019 22:48

Advocaat raadplegen.
Er moet een procedure gevoerd worden voor de rechtbank.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 13 sep 2019 13:13

Wordt niet eenvoudig. Nog niet zolang geleden was er een soortgelijke case met iemand "van koninklijke bloede"
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Adoptie”