Erkenning vader

Jennykums
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Erkenning vader

#1 , 20 okt 2018 18:21

Mijn zoontje is 4dagen na zijn geboorte geplaatst in een pleeggezin omwille van een opgestelde pv door de politie. Deze staat vol leugens verteld door betrokken personen. Hiervan heb ik bewijzen en ondertussen ook klacht voor ingediend.
Het gaat over mijn ex vriend die toen bij mijn moeder en mij woonde(de vader van mijn zoon) die voor een onveilige omgeving zou zorgen.dit Omwille van zijn druggebruik en het mijne. Over de pleegplaatsing is mij pas 2 dagen na de bevalling iets verteld door afdeling materniteit van het ziekenhuis.
Ondertussen zijn we 1,5jaar verder, mijn ex heeft een jaar in de gevangenis gezeten maar is nu vrij sinds september. De terugkeer naar huis van mijn zoon is in augustus goedgekeurd door de jeugdrechter. Maar is pas 3weken terug opgestart. Ik ben niet meer samen met mijn ex maar zie hem nog wel. Waardoor de jeugdrechter heeft beslist dat de terugkeer toch niet mag doorgaan. Enkel omdat mijn ex uit het drug milieu komt en ik hem af en toe nog zie omdat hij geen vrienden en verblijf plaats heeft. Hij is wel clean sinds zijn vrijlating. Kan dit zomaar ? En zou een annulering van zijn erkenning als vader iets veranderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38479

#2 , 20 okt 2018 19:19

Dat zou zeker helpen maar of dat zomaar mogelijk is is een ander verhaal.
Al eens lezen.
Zal niet gaan zonder gedegen juridisch advies en bijstand.
https://www.elfri.be/artikel/erkenning- ... daan-maken

Jennykums
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 okt 2018 20:59

Mijn ex vriend is wel akkoord om de erkenning ongedaan te maken indien dit mogelijk zou zijn. Als ik daardoor mijn zoon kan terugkrijgen tenminste. Of enkel een naamsverandering ofzo..
Ik weet het zelf niet meer wat ik kan doen. Na een tijdje begint ge vanalles te bedenken

Reclame

Terug naar “Adoptie”