verkoop huis vereffening en verdeling

djirki
Topic Starter
Berichten: 10

verkoop huis vereffening en verdeling

#1 , 15 feb 2016 13:10

De vereffening en verdeling loopt niet vlot. We zijn zijn nu 4 jaar gescheiden .
Ik stelde voor om het huis te kopen aan de verkoopprijs die de notaris zelf geschat heeft, maar mijn ex is hier niet mee akkoord en wil er meer geld van proberen te krijgen van het huis.
Ik woon nu nog in de woning die verdeeld dient te worden samen met onze 2 zonen. Nu vraag ik me af wanneer er geen schot meer zit in de verdeling, of de notaris of mijn ex zonder mijn toestemming een openbare verkoop van het huis kunnen ondernemen. Als dit zo was zou ik misschien beter actie ondernemen en het huis verkopen met een immokantoor, want je huis verkopen met een openbare verkoop denk ik dat toch in je nadeel is.
Ik heb er geen probleem mee om langer in het huis te blijven, de kinderen behouden zo immers hun thuis. Ik betaal de lening af en we zijn overeen gekomen dat ik dan geen huur dien bij te betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika
Berichten: 961

#2 , 15 feb 2016 14:29

Artikel 815 van het Burgerlijk Wetboek stelt dat niemand verplicht is in onverdeeldheid te blijven.

Een verzoek om uit onverdeeldheid te treden zal dan ook zonder veel moeilijkheden door de rechtbank ingewilligd worden.


Bron:

https://www.notaris.be/faq/verkopen-kop ... te-blijven


Het lukt je wel om daar nog enkele jaren te blijven.

Sperwer87
Berichten: 133

#3 , 15 feb 2016 14:37

Bij een openbaar verkoop mag jij meebieden he

Reclame

sheila123
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 feb 2016 10:34

Ik heb dit zelf meegemaakt en openbare verkoop werd verplicht , notaris zei mij dat anders de rechter een verplichte openbare verkoop zou opleggen. Je kan er iemand opzetten die de prijs opdrijft en je er toch het maximum uithaalt, is maar een tip.

Terug naar “Suggestie-bus”