Onderschrift - juridische expertise

Milo72
Topic Starter
Berichten: 1016

Onderschrift - juridische expertise

#1 , 01 apr 2015 12:49

Beste forumleden,

Ik heb zelf (redelijk recent) in navolging van Sloeberken in mijn onderschrift toegevoegd dat ik geen jurist ben. Bij sommige anderen (bvb DDanck) is het heel duidelijk dat die wel degelijk juridische achtergrond hebben. En dat zette me eigenlijk aan het denken: zou het niet interessant zijn om de lezers van dit forum (en dan vooral aan de eenmalige vraagstellers) op de een of andere manier duidelijk te maken vanuit welke hoek de antwoorden/commentaren/raad/... komen ?

Mogelijks
- een suggestie (of verplichting?) aan alle (vaste) forumleden om in onderschrift hun juridische achtergrond te vermelden (makkelijkst)
- een systeem van gecontroleerde accreditaties, waarbij webmaster / moderator op één of andere manier kan duidelijk maken dat een forumgebruiker juridische achtergrond heeft - op vraag van die forumgebruiker natuurlijk.

't is maar een idee he ... :-)
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
imhotep
Berichten: 55

#2 , 01 apr 2015 13:13

De tapatalk gebruikers zien geen onderschrift, dus misschien de "professionelen" een pro avatar geven.

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#3 , 25 apr 2015 13:12

Beste forumleden,
- een suggestie (of verplichting?) aan alle (vaste) forumleden om in onderschrift hun juridische achtergrond te vermelden (makkelijkst)
- een systeem van gecontroleerde accreditaties, waarbij webmaster / moderator op één of andere manier kan duidelijk maken dat een forumgebruiker juridische achtergrond heeft - op vraag van die forumgebruiker natuurlijk.
Dat is een zeer goed voorstel en gaan we de komende weken uitwerken.

Oplossingen die we overwegen:

- onder de gebruikersnaam van forumgebruikers met een professionele achtergrond dat als dusdanig aangeven (vb: "jurist", "advocaat", ...)
- berichten van "gebruikers die beroepsmatig met recht bezig zijn" met een afwijkende kleur omranden
- combinatie van beide

Essentieel is wel dat er op die "labeling" een minimale controle wordt uitgeoefend.

Reclame

Terug naar “Suggestie-bus”