berichten verwijderen

Rinko
Topic Starter
Berichten: 12

berichten verwijderen

#1 , 06 okt 2013 20:33

Waarom bouwt juridisch forum geen functie in dat een opstarter poster van een bericht deze nimmer kan verwijderen wanneer er iemand gereageerd heeft op zijn bericht?

Is het niet mogelijk dergelijke functie in te bouwen in het forum ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#2 , 06 okt 2013 20:52

Rinko, dat is een terechte vraag, echter, overweeg even het volgende:
Indien iedereen zijn bericht wist nadat hij een antwoord op zijn vraag kreeg, dan krijg je 3 problemen:
(1) de site wordt inhoudsloos,
(2) de mensen die met een gelijkaardig probleem zitten (en op JuridischForum.be terecht komen via ofwel een zoekmachine ofwel zoeken via de zoekfunctie op de site), krijgen geen antwoorden meer te zien,
(3) mensen die investeerden in opzoekingswerk om het antwoord te geven op de vraag, zien hun werk meteen de digitale vuilnisbak inbelanden.

We hebben vaak nagedacht over het door je (terecht) aangehaalde probleem, echter, indien we dat toelaten, dan bestaat deze website volgend jaar niet meer (wegens "inhoudloos/nutteloos" en "gebrek aan gemotiveerde antwoordgevers".
Kortom: de enige "voor-wat-hoort-wat" die we op deze website vragen is: indien je een vraag stelt, dan blijft de vraag zelf en de eventuele antwoorden staan voor toekomstige "oplossing-zoekers".

Het spreekt echter voor zich dat wie een bericht plaatst en daardoor in de problemen dreigt te komen (vb: ongewilde vermelding van de eigen naam, risico op een rechtszaak, enzovoorts) zeker op onze hulp kan rekenen om het individuele bericht te verwijderen.
Voor dit soort zaken geven we onze volledige medewerking: we gaan zelfs zo ver dat (indien nodig) we bij Google vragen om de link naar het bericht te wissen in hun database.

Ik hoop dat we hiervoor op je begrip kunnen rekenen.

Webmaster

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#3 , 06 okt 2013 21:01

Oops... ik ben de avond ingegaan met 38,4° koorts en zie bij herlezing (na terecht er op te zijn gewezen door een gewaardeerd forumlid) dat ik uw vraag verkeerd heb geïnterpreteerd...
Ik ga mijn initieel antwoord laten staan, echter, om te antwoorden op uw vraag, deze aanvulling:
Dergelijke functie (dus verhinderen dat iemand zijn bericht kan verwijderen) is tot op heden ingebakken in de algemene voorwaarden (account verwijderen is mogelijk, echter, we behouden ons het recht voor om de geplaatste berichten - desnoods na anonimisering - te laten staan).
Achilleshiel in dat verhaal is de mogelijkheid voor vraagstellers om hun berichten "blanco te maken": volledig verwijderen uit de database gaat niet, maar men kan inderdaad de inhoud van het bericht zelf verwijderen.
We zullen hiervoor inderdaad een oplossing moeten vinden.

Mijn excuses voor de foute reply :-)

Reclame

Chrltte
Berichten: 5

#4 , 16 nov 2015 13:04

Oops... ik ben de avond ingegaan met 38,4° koorts en zie bij herlezing (na terecht er op te zijn gewezen door een gewaardeerd forumlid) dat ik uw vraag verkeerd heb geïnterpreteerd...
Ik ga mijn initieel antwoord laten staan, echter, om te antwoorden op uw vraag, deze aanvulling:
Dergelijke functie (dus verhinderen dat iemand zijn bericht kan verwijderen) is tot op heden ingebakken in de algemene voorwaarden (account verwijderen is mogelijk, echter, we behouden ons het recht voor om de geplaatste berichten - desnoods na anonimisering - te laten staan).
Achilleshiel in dat verhaal is de mogelijkheid voor vraagstellers om hun berichten "blanco te maken": volledig verwijderen uit de database gaat niet, maar men kan inderdaad de inhoud van het bericht zelf verwijderen.
We zullen hiervoor inderdaad een oplossing moeten vinden.

Mijn excuses voor de foute reply :-)

Kunt u mij uitleggen hoe je dit moet doen?
Alvast heel erg bedankt :)

LeenW
Berichten: 12801

#5 , 16 nov 2015 13:13

Dat gaat tegenwoordig niet meer, het helpt anderen dat alle berichten hier blijven staan. Als je echter persoonlijke info wil verwijderen, contacteer dan een moderator.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 16 nov 2015 13:42

idd :)

Terug naar “Suggestie-bus”