Efficienter zoeken en vinden op JuridischForum

DeRedelijkheidZelve
Topic Starter
Berichten: 78
Juridisch actief: Nee

Efficienter zoeken en vinden op JuridischForum

#1 , 20 jul 2017 19:17

Andere systemen gebruiken soms het concept van tags (bvb Twitter) om inhoud gemakkelijker vindbaar te maken. De huidige top-level indeling in onderwerpen wordt spijtig genoeg te weinig gerespecteerd, waardoor berichten een beetje overal te vinden zijn. Tagging zou hiervoor een gedeeltelijke oplossing kunnen zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jul 2017 21:31

Ik weet niet of de verstrekker veel technologische ontwikkeling voorziet voor het forum. Ik mis bv. likes, de gebruikelijke toetsencombinaties voor bold/italic/..., WYSIWYG editor, ...
Forum hinkt wat achterop qua technologie.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#3 , 23 jul 2017 22:02

Beste Bart,
Ik volg zeker je opmerkingen: de gebruiksvriendelijkheid kan (veel) beter.
Het probleem is momenteel als volgt: de software waarop dit forum draait is zeer stabiel, snel en veilig, echter, het loopt (erg) achter op gebied van "toeters en bellen".
Ik ben volop aan het zoeken naar een waardig en minstens even veilig alternatief.

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 27 jul 2017 09:14

with all due respect: voor een forum als dit, is snelheid, stabiliteit en veiligheid een pak belangrijker dan toeters en bellen...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#5 , 27 jul 2017 11:13

with all due respect: voor een forum als dit, is snelheid, stabiliteit en veiligheid een pak belangrijker dan toeters en bellen...
Dat vinden wij ook, vandaar de "inertie".
Het alternatief moet minstens even veilig, snel en stabiel zijn.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 jul 2017 12:04

with all due respect: voor een forum als dit, is snelheid, stabiliteit en veiligheid een pak belangrijker dan toeters en bellen...
Geldt dat niet voor alle software?
Veiligheid heb ik geen idee van (zie recent de plansoftware voor artsen). Hopelijk wordt er maw meer geïnvesteerd in de veiligheid door de forumvertrekker dan in de "toeters en bellen". Want meestal loopt dit parallel (of zelfs eerst de "toeters en bellen").
Maar - nogmaals - ik kan geen uitspraken doen over de veiligheid van het forum, versleuteling van wachtwoorden, ...
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Milo72
Berichten: 1016

#7 , 27 jul 2017 13:23

with all due respect: voor een forum als dit, is snelheid, stabiliteit en veiligheid een pak belangrijker dan toeters en bellen...
Geldt dat niet voor alle software?
- Vanuit software sector bekeken: ja en nee. Heel kort door de bocht gesteld: met stabiele software hou je je klanten, met nieuwe hippe features win je nieuwe klanten.

- vanuit forum software standpunt: vele fora hebben een veel hoger "entertainment" gehalte dan JF, en veel meer gericht op een jonger doelpubliek. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat heel veel ontwikkeling van forum software gericht is op de toeters en bellen om het er allemaal hip en funky te laten uit zien, eerder dan aan stabiliteit en betrouwbaarheid. Vandaar mijn opmerking: "voor een forum als dit ..."
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

adsummam
Berichten: 581

#8 , 21 mar 2018 09:26

Vergis ik mij ?

Zijn de zoekbalken, die aan de hand van een trefwoord, het ganse forum of een subthema onderzoeken, verdwenen ?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 21 mar 2018 10:55

Kan ze ook niet meer vinden :(
Ook het aantal post dat een lid hier heeft geplaatst is verdwenen.

jureca
Berichten: 77
Juridisch actief: Ja

#10 , 21 mar 2018 21:04

De zoekfunctie is op heden verwerkt in de navigatiebalk rechts naast het logo. Op die manier is de zoekfunctie steeds in beeld, waar ook iemand zit op het forum!

Momenteel zijn we achter de schermen trouwens ook druk bezig om een aantal andere punten die hierboven besproken zijn binnenkort te kunnen implementeren.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 22 mar 2018 09:04

Als ik daar in de buurt kom met mijn muis, spring is steeds op die zoekfunctie naar advocaten, en daar wil ik niet zijn

Terug naar “Suggestie-bus”