Portfolio laten zien van tijd als werknemer nu ik freelancer ben

oeidiw
Topic Starter
Berichten: 9

Portfolio laten zien van tijd als werknemer nu ik freelancer ben

#1 , 05 feb 2019 09:56

Ik was vroeger designer voor een webbureau maar ben nu freelance designer. Mag ik mijn ontworpen designs en eindklanten laten zien en vermelden aan mijn potentiële nieuwe klanten? Ik heb voor zover ik weet geen NDA of iets dergelijks getekend. Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 feb 2019 09:59

Ik denk niet dat er iets mis is met die ontwerpen te laten zien. Mogelijk mag je ze wel niet GEBRUIKEN in werk voor klanten. Maar puur laten zien wat je in het verleden gemaakt hebt als referentie, daar is weinig op tegen, denk ik. Op voorwaarde dat je inderdaad nergens iets getekend hebt dat het anders zegt.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#3 , 05 feb 2019 10:31

Wat zegt de voormalige arbeidsovereenkomst?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 05 feb 2019 10:43

En ook zeker nergens het logo of naam van de vorige werkgever in beeld tonen

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#5 , 05 feb 2019 10:46

En ook zeker nergens het logo of naam van de vorige werkgever in beeld tonen
Wat zou daar mis mee zijn? Als je een CV opstelt, vermeld je toch ook uw vorige werkgevers. Over de logo's geef ik u gelijk: een logo mag je niet zomaar gebruiken zonder toestemming van de rechthebbende, maar puur de naam vermelden van een vorige opdrachtgever, daar is niets mis mee, tenzij je iets ondertekend zou hebben dat dit verbiedt.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 feb 2019 10:47

Alles hangt ook af van je relatie met je x werkgever, is deze goed praat er eens over.

Het is niet omdat je daar niet meer werkt dat je vijanden van elkaar hoeft te zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”