Wetgeving omtrent parodie, karikatuur, etc

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

Re: Wetgeving omtrent parodie, karikatuur, etc

#31 , 14 aug 2018 13:41

Ik kan er ook niet aan doen dat je het niet begrijot.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#32 , 14 aug 2018 14:01

Ik kan er ook niet aan doen dat je het niet begrijot.
Ik hoef niets te begrijpen. De wet is wat ze is. Daar staat duidelijk dat een auteur zich niet kan verzetten tegen een parodie. De definitie van een parodie wordt nergens in de wet exact beschreven, en zal bij discussie dus door een rechter beoordeeld worden. Jij speelt hier zelf rechter door te beweren dat een parodie nooit kan bestaan uit bijvoorbeeld een montage van originele beelden waar ander geluid / andere stemmen op gezet zijn / anders ondertiteld werd, maar je kan nergens met een wettekst aantonen dat dit zo is. Je spreekt gewoon uit eigen buikgevoel en sleurt er uitspraken van eerdere zaken bij, die louter iets zeggen over die specifieke zaak, maar niet over eventuele andere gevallen.

En als ik je daar dan op wijs, kan je enkel reageren met "je begrijpt het niet". Tja, zwak argument, hoor... :roll: :roll: :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”