geheimhouding naam groothandel

jelledetavernier
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

geheimhouding naam groothandel

#1 , 26 jul 2018 11:31

Goede middag,

Ik heb een vraag i.v.m. de "geheimhouding" van de "groothandel".

Ik zal mijn vraag eerst kaderen:

Ik werk in een bedrijf in de haven die goederen opslaat voor een groothandel/kleinhandel tot deze verkocht zijn.
We zijn dus een bedrijf die in aanraking komt met: de groothandel, de kleinhandel en de klant om het eenvoudig uit te leggen.

Het spreekt voor zich dat de kleinhandel liever niet heeft dat de klant weet wie de groothandel is.
Ik vroeg me af of wij een verplichting hebben dit geheim te houden?

Dit staat nu automatisch op de papieren die de klant krijgt maar we willen dit er af hebben.
Ik wil dit in een wettelijk kader krijgen om dat makkelijker gedaan te krijgen.


Ik vermoed van wel maar bestaat daar een wettekst over?
Kan iemand me dit bezorgen of verdere uitleg over verschaffen?

Alvast bedankt.
Jelle Detavernier
De essentie van kennis is hoe het te gebruiken en om het toe te geven als je het niet hebt. *Confusius*

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 jul 2018 12:26

Ik dacht dat het toch de baas van het bedrijf was die beslist wat er op de factuur komt en niet zijn personeel.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 26 jul 2018 12:35

In se is het de kleinhandel die levert.
Bij een winkel die ik goed ken worden goederen rechtstreeks vanuit centraal magazijn geleverd naar klant - op die bon staat de naam van de winkel en niet die van de groothandel.
Lijkt me toch zo klaar als pompwater. Klant heeft geen belang om de groothandel te weten.

Reclame

jelledetavernier
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jul 2018 13:27

Dag Franciscus,

Inderdaad dat lijkt me ook logisch maar is dit wettelijk bepaald ergens?
Het probleem is dat ik dat moet kunnen bewijzen tegenover mensen in Indiä.

Deze beslissen of ons systeem wel dan niet daarop aangepast kan worden.
Om dat hard te maken zou ik dit graag via een wettekst of dergelijke aantonen.

Mvg
Jelle
De essentie van kennis is hoe het te gebruiken en om het toe te geven als je het niet hebt. *Confusius*

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 26 jul 2018 13:30

India zijn dat de groothandelaars of de kopers

jelledetavernier
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 jul 2018 13:30

Dag Mava105,

Het probleem is dat het niet over de factuur gaat maar over een leveringsbon.
Ik zit in de rol momenteel waar ik de belangen van het bedrijf wat moet "verdedigen" daaromtrent.

Mvg
De essentie van kennis is hoe het te gebruiken en om het toe te geven als je het niet hebt. *Confusius*

jelledetavernier
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 jul 2018 13:33

India zijn dat de groothandelaars of de kopers

De mensen in India zijn de makers van het programma waar ik moet bewijzen dat iets moet aangepast worden.
Die zijn afhankelijk van wat de holding van het bedrijf waar ik werk hen betaald.
Dus ik moet ervoor kunnen zorgen met een wettekst of dergelijke dat ik het belangrijk genoeg kan maken dat ze het aanpassen.
De essentie van kennis is hoe het te gebruiken en om het toe te geven als je het niet hebt. *Confusius*

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”