onderdeel auto ( oldtimer)

Sonar
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

onderdeel auto ( oldtimer)

#1 , 05 jul 2018 00:32

Ik heb een auto die van bouwjaar 1990 is.
Nu heeft deze auto een speciaal onderdeel.
Dit speciaal onderdeel is gemaakt in een buitenlandse fabriek die mij gekend is en nog bestaat.
Ik weet dat er achter dit onderdeel ook veel vraag is .
Nu is mijn vraag het volgende ?

Zou het mogelijk zijn dat ik dat onderdeel kan laten maken want er moeten mallen van zijn geweest in die tijd ?
En ja ik zou dit dan willen verkopen , maar gaat dit wel omwille van patenten of dergelijke ?
Ik zou dus die productie terug willen opstarten of dat door dat fabrieK terug laten maken of eventueel de mallen hiervan opkopen.
Als ik de mallen heb kan ik dit gemakkelijk laten vervaardigen door een andere fabriek indien hun niet terug willen produceren.

Graag wat raad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jul 2018 13:22

We hebben veel te weinig info om iets zinnigs te zeggen. Als dit onderdeel zo specifiek is, kan het best zijn dat er patenten op rusten, en je dit onderdeel dus niet zomaar mag nameken.

Los daarvan: als dit ook een wezenlijk onderdeel van de wagen is, vraag ik me af in hoeverre de wagen nog overeenkomt met het gelijkvormigheidsattest als iemand dit "replica-onderdeel" in zijn wagen gebruikt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”