domeinnaam met merknaam erin

Sam90
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

domeinnaam met merknaam erin

#1 , 12 jun 2018 08:52

Hallo,

ik ben onlangs een website gestart. In de domeinnaam komt het woord "Apple" voor. Nu wees iemand er mij op dat dit niet toegestaan is.

Toch ben ik op de hoogte van meerdere websites met het woord "Apple" erin die perfect kunnen bestaan. Het zijn - net zoals mijn website - informatieve websites over Apple producten.

Op het internet kom ik verschillende meningen tegen, en vooral dan in dit topic: https://www.onemorething.nl/community/t ... pple-erin/

Wat is jullie mening hierover? Ik heb namelijk onvoldoende (juridische) kennis hierover. Het lijkt mij dat Apple de andere websites laat bestaan aangezien deze al enkele jaren bestaan. Mijn website is ook "pro Apple" en biedt naast informatie over Apple-producten ook producten aan op affiliate-basis.

Met vriendelijke groeten,
Sam90

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 12 jun 2018 09:37

Lijkt me niet verstandig. Als je site succesvol blijkt en je wordt toch gedwongen om het domein af te staan, dan is al je werk verloren.

Zorg er in ieder geval minstens voor dat uw website zich duidelijk onderscheidt van de officiële en dat u geen beschermde logo's en dergelijke gebruikt.

Het is niet omdat ze andere sites tolereren dat ze dat met de uwe ook zullen doen. U maakt geen schijn van kans als hun juridische dienst beslist om achter u aan te gaan.
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jun 2018 10:01

Zelf aan de lijve ondervonden, pas op met namen van geregistreerde merken in je logo's of in website te mengen.

Bij mij was het in mijn logo "Guinness book of records" gelukkig heb ik dit onmiddellijk verwijderd en dit heeft me een rit naar den haag gekost om me te excuseren en uit te leggen bij een advocaat ,
Deze rechten waren van een bepaalde dame uit Nederland, en dit ondanks ik in het merken buraux dit logo had geregistreerd, maar de tekst dit hadden ze over het hoofd gezien.

Dus pas daar zeer mee op !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Sam90
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jun 2018 12:37

Lijkt me niet verstandig. Als je site succesvol blijkt en je wordt toch gedwongen om het domein af te staan, dan is al je werk verloren.

Zorg er in ieder geval minstens voor dat uw website zich duidelijk onderscheidt van de officiële en dat u geen beschermde logo's en dergelijke gebruikt.

Het is niet omdat ze andere sites tolereren dat ze dat met de uwe ook zullen doen. U maakt geen schijn van kans als hun juridische dienst beslist om achter u aan te gaan.
Mijn website onderscheidt zich duidelijk van de officiële. Daarnaast gebruik ik een eigen logo, dus geen beschermd logo.

Ik heb besloten om contact op te nemen met de juridische dienst van Apple, en hen mijn website voor te leggen, samen met de domeinnaam.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jun 2018 12:51

Ik heb besloten om contact op te nemen met de juridische dienst van Apple, en hen mijn website voor te leggen, samen met de domeinnaam.
Dit lijk me een zeer verstandige beslissing
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sam90
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 jun 2018 13:09

Ik heb besloten om contact op te nemen met de juridische dienst van Apple, en hen mijn website voor te leggen, samen met de domeinnaam.
Dit lijk me een zeer verstandige beslissing
Bedankt.

Ben er net achter gekomen dat ze hiervoor een speciale pagina hebben (https://www.apple.com/legal/contact/rig ... sions.html) maar dat formulier werkt natuurlijk niet... heb dan maar op goed geluk een mailtje naar legal [at] apple ... gestuurd. Hopelijk werkt dat ook (en hopelijk krijg ik een positief antwoord).

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”