Foto's van evenementen

Art87
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Foto's van evenementen

#1 , 31 mei 2018 17:21

Tot voor kort was ik lid van een vereniging. Ik nam tijdens evenementen, georganiseerd door deze vereniging, regelmatig foto's (niet in opdracht van de vereniging, gewoon voor mezelf).
Nu ben ik mijn eigen vereniging gestart, mag ik (indien ik toestemming heb van de geportretteerden) deze foto's ook voor mijn vereniging gebruiken? Of heeft de eerste vereniging hier ook rechten op?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2018 10:44

Als de eerste vereniging nergens bepaald heeft dat aanwezigen op hun evenementen geen foto's mogen nemen, of foto's die daar genomen worden op één of andere manier niet verder mogen gebruiken, zie ik geen probleem.

Let wel: dit betekent niet dat u foto's van die evenementen mag voorstellen als foto's van uw eigen evenementen. Dit zou immers misleiding zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”