vermeende belaging pers foto's

dieto
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

vermeende belaging pers foto's

#1 , 29 jan 2018 10:12

hallo ik heb het volgende voor :

iedere maal ik persoon x tegenkom op straat wil ik hem aanspreken over slecht uitgevoerde werken huis.
telkenmale zwijgt de persoon x maar neemt wel telkens een persoonlijke foto van mij en is daarmee naar politie gestapt voor belaging. In het politieverslag zaten ook de fotos van mij persoonlijk, naar mijn weten is dit verboden, men moet altijd mijn toestemming vragen ?

zou ik klacht tegen x neerleggen wegens onrechtmatig gebruik portretrecht of schending privatie ?

of afwachten tot voor eventuele rechtbank ?

met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 29 jan 2018 13:44

indien u die persoon telkens aanspreekt op straat om de werken aan te klagen, kan dit aanzien worden als belaging en heeft hij het recht om de persoon die hem belaagt te fotograferen als bewijs.

indien u het nog niet gedaan heeft, u moet de persoon via aangetekend schrijven ingebreke stellen en via dat aangetekend schrijven een oplossing eisen.

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”