Misbruik briefpapier v/e universiteit

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Misbruik briefpapier v/e universiteit

#1 , 12 jul 2017 15:05

Beste,

Graag had ik een antwoord op volgende vraag: Mag je zomaar briefpapier met het logo van een universiteit en hun contactgegevens gebruiken om jezelf per aangetekend schrijven te verweren in een juridisch geschil dat zich in je privéleven plaatsvond? En dit terwijl je bovendien nog eens niet werkt/gestudeerd hebt aan deze universiteit?

Zoals ik in een andere rubriek reeds eerder schreef, ben ik enkele maanden geleden als treinbegeleidster door een advocaat (!) die tevens promovendus is aan een andere universiteit waarvan sprake, doodleuk omvergelopen zodat meneer ondanks het instapverbod zijn trein kon halen.
Hoewel meneer de feiten bekend heeft en vijf dagen arbeidsongeschiktheid het gevolg waren na een pijnlijke val op mijn rug, is de zaak toch zonder gevolg geklasseerd; Dit omdat ik klacht indiende voor vrijwillige slagen en verwondingen, terwijl meneer van een ongeluk sprak doordat hij mij naar eigen zeggen slechts "geëffleureerd" had (voor degenen die net zoals ik niet gewoon zijn om met termen van 100 euro/stuk te spreken: oppervlakkig geraakt).
Inmiddels heb ik hem -alvorens het dossier op eigen initiatief voor de rechtbank te brengen wegens onvrijwillige slagen en verwondingen door een gebrek aan voorzichtigheid- zelf eerst een aangetekend schrijven gestuurd met de vraag om in de minne een regeling uit te werken om mijn schade op privévlak te vergoeden waarvoor de arbeidsongevallenverzekering niet in tussenkomt. Dit omdat meneer verantwoordelijk blijft voor mijn schade, ongeacht of het vrijwillig was of niet en of de aanraking vol tegen mijn lichaam of slechts "oppervlakkig" was: Aangeraakt is aangeraakt en als ik daardoor een lelijke val maak, ben je weldegelijk verantwoordelijk.

Een paar dagen geleden kreeg ik dan plots een brief in mijn bus met het logo en contactgegevens van de "university of central lancashire of Cyprus" waarin hij kurkdroog schreef geen enkele fout gemaakt te hebben. Zelfs excuses konden er niet vanaf...
Mijn vraag is dus: Kan dit zomaar? Dit lijkt toch ferm op intimidatie!


Mvg,
Amelietje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 12 jul 2017 15:25

Ik herinner mij dat Karel D.G. ook iets gelijkaardig heeft gedaan door als "Minister van Staat" te tekenen in een persoonlijk geschil. Pure intimidatie uiteraard. Laat u hier niet door kennen, ook al is het moeilijk om hier iets aan te doen. Advocaten denken vaak dat ze zich alles kunnen permitteren, maar hier hebt u gewoon gelijk.

jef007
Berichten: 1679

#3 , 12 jul 2017 17:32

kan je de desbetreffende universiteit niet even contacteren?

Reclame

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jul 2017 06:57

Heb ik al gedaan, maar geen antwoord. Ook niet verwonderlijk, aangezien het zomervakantie is. :)
In ieder geval heeft hij vrij veel geluk dat het geen briefpapier betreft van de universiteit waar hij doctorandus is, of had al lang een kopie naar de directie ervan gestuurd met de vraag naar een woordje uitleg!
Die advocaten denken zeker dat ze hun ALLES kunnen permitteren?!

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 13 jul 2017 09:32

Dergelijke attesten en brieven kan je gewoon op internet kopen, fake natuurlijk.

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 13 jul 2017 09:50

Waarom dagvaardt u meneer niet rechtstreeks voor de correctionele rechtbank? Dan kan de rechter in één beweging ook eens zijn licht laten schijnen over het gebruik van dergelijk briefpapier. :)
"sowieso" schrijf je zo.

WP002
Berichten: 1479

#7 , 13 jul 2017 11:46

"university of central lancashire of Cyprus"
Reed die trein tot in Cyprus of zo? Wat hoopt die oetlul daarmee te bewijzen, afgezien van het feit dat hij een dikke nek heeft?

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 jul 2017 12:58

Hhaha, waarschijnlijk denkt ie dat ik me de volgende keer nederig zal opstellen, ipv hem op de regels te wijzen... Dat onbeschoft plebs toch!
Een andere mogelijkheid is natuurlijk ook dat ik me plots fier ipv vernederd zou moeten voelen, wanneer "een groot meneer" mij WIL omverlopen! :D

jef007
Berichten: 1679

#9 , 15 jul 2017 13:42

wat gaat u nu verder ondernemen?
begrijp ik het goed ?u bent treinbegeleider, hij loopt u overhoop en de zaak wordt geseponeerd? door wie?

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#10 , 15 jul 2017 21:46

Door het parket, omdat vijf dagen arbeidsongeschiktheid te miniem zou zijn om te vervolgen. Ze moeten prioriteiten stellen...

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 16 jul 2017 00:12

Dat hoeft uw werkgever en de vakbond toch niet te pikken.
U kan hier eens controleren of mijnheer wel advocaat is.
http://www.advocaat.be/

Kali
Berichten: 762

#12 , 16 jul 2017 05:14

Dat hoeft uw werkgever en de vakbond toch niet te pikken.
U kan hier eens controleren of mijnheer wel advocaat is.
http://www.advocaat.be/

Voor de volledigheid, http://www.avocats.be eveneens checken voor de Franse balies.

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”