Pinterest

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Pinterest

#1 , 06 mei 2017 11:24

Mijn vraag is kort en éénvoudig mag men foto's van Pinterest gebruiken op zijn eigen website?

Zoals velen weten heb ik een recepten website en dit reeds zeer vele jaren, nu zoals iedereen weet zo zijn er duizenden, en ik zou er een speciaalke willen van maken met speciale recepten zelf geschreven maar zou toch foto's kunnen gebruiken van Pinterest.

Ook nu staan er al veel op die je nergens vind over vlees en charcuterie.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 06 mei 2017 12:35

lowie, ik snap je vraag niet goed: afbeeldingen die je vindt via Pinterest, zijn geen afbeeldingen vàn Interest, maar links naar andere websites. Dus Pinterest is een soort van plakbord waar je allemaal links naar andere websites mag verzamelen. Je kan daar je eigen verzamelbord aanmaken waar je de links "pint" zodat je snel die websites kan bezoeken en anderen kunnen op je verzamelbord ook links pinnen naar hun bord. De afbeeldingen zijn enkel de "toegangspoortjes" naar die websites. zo heb je een visueel (en veel makkelijker te onthouden) overzicht van de websites die je interesseren. Je mag dus op je eigen website zeker een link leggen naar een andere website waar bijvoorbeeld leuke recepten te vinden zijn. Maar de afbeelding van een website copieren en plakken in je eigen website hoort niet en je zou er last mee kunnen krijgen (al is de kans weliswaar klein) Dan spelen de copyrichts wel degelijk.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mei 2017 14:19

Ah zo zit dit, ik dacht dat dit iets was zoals pixabay en andere .

Dan maar oppassen geblazen ondanks daar zeer mooie foto's op staan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 jun 2017 15:39

Beetje laat maar... je hebt STEEDS de toelating nodig van de maker van de foto, zelfs al vind je die foto's via Google Images, Pinterest, Instagram, etc.

Auteursrecht is automatisch van toepassing (je moet dus geen "copyright" of (c) aanbrengen).
Het is van toepassing zodra :
- het werk het resultaat is van een creatieve activiteit
- het werk uitgedrukt is in een concrete vorm
- het werk origineel is

Meer info hier: http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... UfS0NykKM8

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”