copyright google en facebook

Sonny91be
Topic Starter
Berichten: 11

copyright google en facebook

#1 , 05 jan 2017 16:19

Beste leden,

Ik hoop dat ik het juist heb. Alle afbeeldingen van google die je opzoekt staan standaard door elkaar. Door geavanceerd zoeken kan je diegene met auteursrechten eruit filteren. Tot slot mag je die overgebleven foto's gebruiken. Je hebt nooit het recht op gebruik foto's van google tenzij eigenaar expliciet zegt dat dit kan en mag?

Als zelfstandig persoon, kan je dan gewoonweg foto's gebruiken van google ze editen en op je blog of facebook zetten ? Wetende dat je door deze reclame uiteindelijk wel winsten maakt in de vorm van klanten of hoe moet ik dit best benaderen ? Ik wil geen problemen krijgen eens de mensen zien dat het goed zou gaan.

Groetjes.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jan 2017 16:29

Tot slot mag je die overgebleven foto's gebruiken.
Da's niet 100% zeker. Google filtert enkel op de copyright informatie die zij kennen. Het is goed mogelijk dat er op een foto die "rechtenvrij" is, toch rechten rusten die google niet kent.
Je hebt nooit het recht op gebruik foto's van google tenzij eigenaar expliciet zegt dat dit kan en mag?
Vervang "van google" door "die op google te vinden zijn", en uw zin is correct.
Als zelfstandig persoon, kan je dan gewoonweg foto's gebruiken van google ze editen en op je blog of facebook zetten ?
Als je de toestemming hebt van de rechthebbende om een foto te editen en op facebook of blog te zetten, kan dit. Enkel dan.
Wetende dat je door deze reclame uiteindelijk wel winsten maakt in de vorm van klanten of hoe moet ik dit best benaderen ? Ik wil geen problemen krijgen eens de mensen zien dat het goed zou gaan.
Duidelijke afspraken maken met de rechthebbende van een foto of 100% zeker zijn (dit ben je niet door enkel de google filter te gebruiken) dat je de afbeelding mag editen en / of commercieel gebruiken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jan 2017 16:45

Ik bekijk zeer veel kook foto's op het internet, en dan google ik op die foto en ongelooflijk hoeveel foto's er zo gestolen worden zelf over gans de wereld, want ik kijk ook veel op Chinese keuken en overal in de wereld krijg je dezelfde foto's te zien !
Kijk maar eens op steak !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW
Berichten: 12818

#4 , 05 jan 2017 19:14

Wat bedoel je met "zelfstandig persoon"? Particulier of net zelfstandige?

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”