Gebruiken van auteursnaam door dochters in domeinnaam verboden?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Gebruiken van auteursnaam door dochters in domeinnaam verboden?

#31 , 07 aug 2016 16:00

Ja lijkt mij ook, maar ik ben het strijden zo moe...
Zolang je geen AS krijgt met de officiële vraag om de domeinnaam over te dragen, is er nog lang geen strijd om te strijden... Negeer alle communicatie die niet via AS verloopt. Het feit dat hij nog geen AS verstuurd heeft, kan er op wijzen dat hij best weet dat hij weinig of geen kans maakt. Hij probeert u momenteel waarschijnlijk gewoon te overbluffen. Negeren, zou ik zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MariaMJ
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

#32 , 09 aug 2016 09:14

Jawel er is wel een as gekomen...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#33 , 09 aug 2016 09:17

recent of een van de vorige berichten?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#34 , 09 aug 2016 09:25

Jawel er is wel een as gekomen...
Kan je de inhoud (zonder namen te noemen) met ons delen? Wat wordt er gezegd / geëist in dat AS?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

MariaMJ
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

#35 , 09 aug 2016 09:42

Dat de domeinnamen aan de zaak toebehoren en die moeten overgedragen worden

Dat hij 'weet' dat ik het adresbestand van de uitgeverij gestolen heb voor eigen gebruik en dat dit eigen gebruik strafbaar is
(Wat niet waar is!!)

Dat de handelingen van mijn zus en mij van de afgelopen maanden de zaal veel schade berokkend hebben (absurd: HIJ was degene die nooit rechtstreeks met ons wilde communiceren, waardoor alles veel langer aangesleept heeft...
Om een vb te geven: Een welbepaald document van Sabam was verkeerd verwoord, maar moesten wij ondertekenen of hij kreeg een redelijk groot bedrag niet uitbetaald. Maar daarin stond dus een formulering die ons niet correct leek. De 'bemiddelende' advocaat zei dat Sabam dit officiële standaarddovument nooit zou willen wijzigen maar dat hij het wel zou proberen, want dat hij begreep waarom de formulering (iets met 'alle rechten overdragen') dubbelzinnig klonk. Na enige tijd melding gekregen dat er niets aan te doen was. Wij voelden ons niet goed om hzt document zo te tekenen, dus zelf contact opgenomen met de juridische dienst van Sabam, die ons meteen gelijk gaf en de formulering heeft aangepast, waarna wij onmiddellijk het document getekend hebben!)

Dat ik moet ophouden hem te stalken
(Ahum.. Zo heet dat dus blijkbaar als ik trachtte contact op te nemen om een en ander te proberen bespoedigen...)

O ja, en de eis dat ik al onze problemen 'in het belang van de zaa zéker niet openbaar breng, en roddels over zijn persoon verspreid, zoals hij blijkbaar vernomen had. (Ik heb er tegen een gemeenschappelijke vriend eens mijn hart wat over uitgestort, meer niet)
Hij voelt zich ook nog erg schuldig over iets dat hij mijn moeder heeft aangedaan in het verleden en is doodsbang dat ik dat aan de grote klok ga hangen.

Dat is het zowat. Ik zou de brief er eens bij moeten halen als je specifieker wil weten, maar hier kwam het op neer.

Een maandlang gewoon genegeerd, tot bleek dat hij mijn laatste factuur gewoon niet uitbetaalde (een opzegvergoeding)

Dan deze mail (stukje eruit gecopieerd):

Noch jij, noch jouw zus X hebben enig positief gevolg gegeven aan het aangetekend schrijven door 'uitgeverij' aan jullie beiden gericht op 24 mei 2016. Dit aangetekend schrijven was bedoeld om jullie te verzoeken de rechtmatige belangen van 'uitgeverij' niet te schaden. Bovendien ben jij, Y, daartoe ook contractueel verplicht luidens onze “overeenkomst van dienstverlening” van 'datum'.

In deze omstandigheden zijn wij genoodzaakt de betaling van uw factuur nr. Xxxx op te schorten, gelet op de schade die aan 'uitgeverij' wordt berokkend door o.m. de onrechtmatige registratie van domeinnamen, het ontvreemden van de usb-stick met adresbestanden en het verspreiden van roddels over mijn persoon.

Daarenboven wijs ik er op dat 'uitgeverij' uw facturen nummers vvvv en wwww betaald heeft per bankoverschrijving met in de mededeling: “betaling onder voorbehoud”.

Bovendien wijs ik er op dat 'uitgeverij', voor haar noodzakelijke investeringen, belangrijke schulden heeft aangegaan, en dat jij en Je zus door jullie handelwijze van de afgelopen maanden aan 'uitgeverij' schade hebben toegebracht en de terugbetaling van deze schulden in gevaar brengen. Jullie weigering een positief gevolg te geven aan bovengenoemd aangetekend schrijven, houdt dus een reëel risico in voor de activiteiten van 'uitgeverij'. 'uitgeverij' is verplicht haar belangen te vrijwaren en zal bij schade niet anders kunnen dan de gepaste maatregelen te nemen. Voor de grootteorde van een schadeclaim moeten we dan denken aan bedragen in de grootteorde van de aangegane schulden.

Natuurlijk willen wij dit pad niet opgaan. Daarom kregen wij nu graag eindelijk wat redelijkheid en respect van jouw kant, X. We hebben al heel veel geduld getoond.

En dat gaat zo even door.
Kotsmisselijk was ik van die brief en mail.

MariaMJ
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

#36 , 09 aug 2016 09:42

Dat as dateert al van wanneer ik dit topic startte, de mail van een goeie maand later.

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”