foto's aan derden verstrekken

leek123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

foto's aan derden verstrekken

#1 , 19 mei 2016 16:02

Hallo allemaal,

Ik werk op een toeristische trekpleister. Een fotograaf heeft hier leuke foto's gemaakt, die ik graag wil aankopen. Nu is het zo dat een hotel in de buurt deze foto's ook graag wil gebruiken voor communicatie doeleinden (en misschien in hun interieur). Ook voor ons een win-win situatie natuurlijk. Ik wil nu graag weten of ik deze foto's, eens aangeschaft, zonder problemen aan dit hotel kan aanleveren. Kan iemand me helpen? Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 mei 2016 16:11

zal afhangen van welk recht u koopt van de fotograaf.

leek123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mei 2016 16:52

OK, geen idee dat er verschillende soorten rechten bestonden. :-) Hartelijk bedankt!

Reclame

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 mei 2016 16:53

Dat zal inderdaad duidelijk op papier moeten staan. Een foto "aankopen" zegt op zich zeer weinig.

Je zal duidelijk moet maken (op papier) dat je de vermogensrechten van de fotograaf op die foto's overneemt of in licentie krijgt voor vergoeding x. Dit betekent dat je de foto's mag reproduceren en bewerken, en anderen de toestemming kan geven om ze te reproduceren en/of bewerken.

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”