Forum

zeppelin41
Topic Starter
Berichten: 9

Forum

#1 , 11 feb 2016 03:15

1* ik ben werkzoekende, mag ik een domeinname en forum op mijn naam hebben?
2* Bestaat er een wetgeving wat niet en en wel mag op een forum?
3*mag ik wat op sociale media gedeeld word door door andere commersiele websites op mijn forum gebruiken?
4*als ik naar een veregingsvorm ga is een feitelijke vereneging voldoende?
veel vragen in een maal ik kijk uit naar de antwoorden
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 feb 2016 06:32

1. Tuurlijk. Een forum is niet meer dan een communicatiekanaal. De vraag is wat u doet op dat forum. Als u op dat forum praat over de zin van het leven, is dat geen probleem. als u een verkoopsplatform opzet, is dat wél een probleem.
2. NIet meer of minder dan wat in het gewone leven mag.
3. Ja, maar als u commerciele bedoelingen zou kunnen hebben, zal dat een probleem voor werkloosheidsuitkeringen zijn.
4. Als u samenwerkt zonder speciale constructies, bent u sowieso een feitelijke vereniging. Dat heeft niks te maken met "voldoende" zijn, dat is een automatisme.

Ik vrees dat u wat vaag bent, als u concrete antwoorden wil, zal u duidelijker moeten zijn.

zeppelin41
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 11 feb 2016 14:36

nee een verkoopsplatform is het zeker niet. Het is opgericht door de eerste eigenaar voor gebruikers van usenet "nieuwsgroepen" te helpen. wij bieden geen illigale content aan. het forum geeft juist antwoorden over het gebruik van usenet en bijhorende progamma's. verder is er een helpdesk voor allerlei hardware en softwareproblemen. Op het forum worden ook zaken geplaatst van nieuwe hardware en software als ook virus / spyware bedreigingen. Deze info komt uit berichten die comerciele sites delen op twitter en facebook. Dat is een van meest prangende vragen of dit mag?

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 11 feb 2016 14:39

U mag niet zomaar berichten overnemen zonder toestemming van de auteurs, dat is plagiaat. Voor de rest ook opletten met reclame en andere inkomsten, dat moet u fiscaal aangeven.

zeppelin41
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 11 feb 2016 15:07

bedankt voor uw antwoord. De berichten die we gebruiken worden altijd geplaatst met bronvermelding. Dus dit is totaal tegen de regels als ik het goed begrijp?

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 11 feb 2016 15:13

Neem je enkele passages over of volledige teksten? Als de teksten reeds openbaar zijn, mag je zeker citeren. Gehele artikels overnemen is wel iets anders.

zeppelin41
Topic Starter
Berichten: 9

#7 , 11 feb 2016 15:26

meestal een gedeelte van het opbaar bericht met dan de bronlink bij, als de auteur vermeld staat plaatsten we er dat vroeger ook bij. Dit is een gevoelige materie daarom komt mijn vraag hier terecht. Er is nog veel onduidelijk in de wetgeving die ik her en der vind op het internet. Ik zou niet graag vroeg of laat "tegen de lamp lopen"

zeppelin41
Topic Starter
Berichten: 9

#8 , 11 feb 2016 15:32

mischien nog even aan toevoegen dat bij alle berichten die we gebruiken een "knop" staat om te delen via twitter / facebook / google+

LeenW
Berichten: 12828

#9 , 11 feb 2016 15:35

Als je het zo deelt krijgt je enkel de eerste regels te zien en moet je naar de bronsite gaan om door te lezen. Als uw website niet meer doet dan dat, zie ik daar geen graten in.

zeppelin41
Topic Starter
Berichten: 9

#10 , 11 feb 2016 15:37

vriendelijk bedankt voor de hulp en antwoorden. mvg

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”