Mag ik fan T-shirts maken van voetbalclub?

kobe22
Topic Starter
Berichten: 2

Mag ik fan T-shirts maken van voetbalclub?

#1 , 29 jan 2016 19:50

Mag ik fan T-shirts van een voetbalclub maken als ik nergens het logo of de naam van de club vermeld?

Bijvoorbeeld een t-shirt van Anderlecht: 'paars-wit forever'. Anderlecht wordt nergens vermeld, en het logo wordt niet gebruikt. Juridisch valt hier niets tegen te doen, of ben ik mis?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 29 jan 2016 20:24

Als 'paars-wit forever' geregistreerd is ..wat ik vermoed best niet doen.
Dus eerst uw huiswerk maken.

kobe22
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 01 feb 2016 14:38

Als 'paars-wit forever' geregistreerd is ..wat ik vermoed best niet doen.
Dus eerst uw huiswerk maken.
Kan ik dit ergens opzoeken?

Reclame

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#4 , 01 feb 2016 14:47

Je kan hier geen algemene regel op plakken. Dit zal afhangen van de merken die geregistreerd zijn en waarvoor ze geregistreerd zijn, alsook eventuele auteursrechtelijk beschermde ontwerpen van truitjes / lettertypes, ...

In jouw geval lijkt me op het eerste zicht geen probleem te zijn. Anderlecht heeft enkel zijn logo's, naam, figuur van 'Ketje', ... gedeponeerd als merk. Niets dat in de buurt komt van "paars", "wit" en / of "forever". Ik zie ook geen andere merkhouder die "paars-wit forever" in eigendom heeft.

Uiteraard op eigen risico, je weet nooit welke truc ze uit hun mouw proberen te schudden. Ik denk wel dat ze niet te veel kans maken in een procedure.

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”