Verkopen van ideeën

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Verkopen van ideeën

#16 , 16 feb 2015 12:46

Het scenario van Ocean's 11 is leuk, maar iedereen weet dat dit in praktijk allemaal niet uitvoerbaar is. Wat in uw ogen "entertainment is", zal weinig of geen rol spelen als blijkt dat met uw "entertainment" een misdaad gepleegd werd. Als je uw ideeën in boek in de handel brengt, of er een film van uit brengt, of er een online cartoon van maakt,... kortom in entertainment vorm giet en voor iedereen beschikbaar maakt, zal men je niet kunnen aanklagen als de inhoud van uw entertainment misbruikt wordt.

Maar stel dat jij een handleiding maakt om bankkaarten te skimmen en te misbruiken, en je verkoopt dat document aan 10 personen, waarvan er één uw handleiding ook daadwerkelijk gebruikt, dan ga jij niet vrijuit als kan aangetoond worden dat jij die handleiding verkocht hebt. Ik snap niet dat dit nuanceverschil zo moeilijk te bevatten is voor jou. Als jij het onderscheid echt niet ziet, zou ik sowieso niets verkopen, moest ik van jou zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#17 , 16 feb 2015 17:42

Misschien een beter met een uitgever gaan praten.

Lord_Garfield
Topic Starter
Berichten: 11

#18 , 27 mei 2015 14:30

@Gebruiker21: Als het zo zwart wit was had ik het niet gevraagd. Er zijn altijd grenzen maar er is meestal veel tussenruimte tussen de 2 grensposten. Het product is voor iedereen beschikbaar om te kopen maar voor hetzelfde geld verkoop je het 1 keer aan een crimineel en dan hang je.

@Franciscus: Ik denk dat het inderdaad beter is dat ik met een uitgever ga praten voor ik iets publiceer.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 28 mei 2015 09:20

Het product is voor iedereen beschikbaar om te kopen maar voor hetzelfde geld verkoop je het 1 keer aan een crimineel en dan hang je.
Neen, als uw product geen illegale inhoud bevat (dus ook geen bedrijfsgeheimen of gepantenteerde technologieën beschrijft) en het is werkelijk voor iederen beschikbaar (men moet jou dus niet persoonlijk contacteren om het te kopen, maar je kan het bijvoorbeeld op etsy of een andere online platform aankopen), dan is er geen enkel probleem.

Misschien kan je hier eens héél erg duidelijk omschrijven WAT je exact wil verkopen en in welke vorm? Het feit dat je bewust zo vaag blijft, is verdacht...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”