Faillissement Productiehuis

aardbeienjazz
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Faillissement Productiehuis

#1 , 18 sep 2023 12:26

Beste allemaal,

Als zelfstandig fotograaf heb ik begin dit jaar een foto-opdracht uitgevoerd voor een klant via een productiehuis. Er werd een contract ondertekent tussen het productiehuis en mij waarin kort gezegd staat dat ik voor €5000 foto's aanlever die de klant kan gebruiken voor hun website.
De foto's zijn een maand na de fotoshoot aangeleverd en de klant gebruikt de foto's actief op hun website. Nu is het productiehuis enkele maanden geleden failliet gegaan en hebben ze me nooit betaald. De klant gebruikt wel mijn foto's nog steeds op hun website.

Als het productiehuis me niet gecompenseerd heeft voor de opdracht, kan ik er dan van uitgaan dat het contract met hen ook niet meer geldig is?
Mijn vraag is dan, mag die klant mijn foto's dan wel gebruiken? En mag ik een vergoeding vragen voor het gebruik ervan?

Alvast bedankt!

LeenW
Berichten: 12863

#2 , 18 sep 2023 14:01

De uiteindelijke klant heeft niets te maken met u en heeft (normaal gezien) al betaald voor gebruik van de foto's aan het productiehuis. Daar stopt het verhaal voor hem.

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 18 sep 2023 14:59

Je zal je tot de curator van het productiehuis moeten wenden - als het daarvoor al niet te laat is ...

Een boter-bij-de-vis politiek kan ook helpen

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”