Mag je zomaar een foto delen

Bernard66
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mag je zomaar een foto delen

#1 , 22 jan 2020 18:40

Hallo,
Mijn vraag is als je zomaar foto's mag delen op Facebook, of aan de politie laten zien?

Het zit zo , ik heb een hobby om met een metaaldetector naar allerlei dingen te zoeken wat ooit verloren zijn geraakt.. het was 18u en al vrij donker.. maar besloot toch om nog even verder te zoeken op een grasveldje plots komt er een man uit het bos naar me toe gelopen en begint foto's van mijn gezicht te maken en ook van mijn nummerplaat van de auto , ik vertel hem dat het maar een hobby is en laat hem mijn detector en spullen wat ik vind zien.. ik denk dat hij een boswachter is.. hij had gedreigd om deze foto's op Facebook te plaatsen en ermee naar de politie te gaan. Mag dit zomaar ? Bedankt voor de reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 22 jan 2020 18:56

Herkenbare foto's op sociale media (en elders) plaatsen, mag enkel mits toelating van de betrokkene, u dus.

Nummerplaten worden aanzien als een persoonsgegeven, mag dus ook niet zomaar op 't net gegooid worden.


Ene die dénkt dat hij boswachter is misschien :lol:
Een boswachter zou zich als zodanig geïdentificeerd hebben, als hij u aansprak als boswachter ...

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”