Sabam in groepspraktijk

MW3
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Sabam in groepspraktijk

#1 , 23 dec 2019 13:56

Hallo

Een vraagje voor de kenners. Onze praktijk breidt uit en binnenkort gaan we samenwerken met meerdere artsen. Onze wachtzaal is klein (max 10m2, alles op afspraak) en er speelt soms een TV. Uiteraard hebben we dit aangegeven bij Sabam. Nu komt 1 van de collega's af met volgende opmerking:

Betalen we Sabam per wachtzaal of per vennootschap die gebruik maakt van de wachtzaal aangezien iedere arts in de samenwerking een aparte vennootschap heeft? Momenteel betalen we ergens rond de 90euro voor de wachtzaal maar delen we deze kost samen als groepspraktijk.

Ergens zou het logisch zijn dat men betaalt per gesonoreerde ruimte en niet per vennootschap die er gebruik van maakt. Als men een openbaar feest organiseert betaal met 5 vrienden betaal je ook maar 1 keer, het zou wat zijn als iedere organisator van hetzelfde evenement apart zou moeten betalen... Ik vind nergens antwoorden terug online dus vandaar mijn vraag...

Alvast mijn dank voor de geleverde antwoorden en inzichten

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding