FCCU en LAN parties

Nemine Contradicente
Topic Starter
Berichten: 33
Locatie: Tilburg, Noord Brabant
Contacteer: Website

FCCU en LAN parties

#1 , 26 mar 2006 17:17

Ik ben een fervent LAN (Local Area Netwerk, een lokaal netwerk waarover spellen gespeeld worden) party bezoeker.
Op deze LAN's wordt echter ook door sommige mensen op grote schaal inbreuk gemaakt op auteursrechten.
Na de inval in Kuibeke vorige week zondag zijn er meerdere (juridische) vragen gerezen over de Belgische auteurswet in relatie tot LAN's.
Ik heb beloofd om zoveel mogelijk te helpen op dit forum, maar mijn kennis van de Belgische wetgeving is onvoldoende.
Zou er iemand die (meer) kennis heeft van Intellectueel Eigendoms- / auteursrecht het voornoemde forum kunnen bezoeken en een of meer vragen kunnen behandelen?

Bij voorbaat dank,

Nemine Contradicente
[i]Legere, Iudicare, Reparare.[/i]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nemine Contradicente
Topic Starter
Berichten: 33
Locatie: Tilburg, Noord Brabant
Contacteer: Website

#2 , 28 mar 2006 12:20

Niemand?
[i]Legere, Iudicare, Reparare.[/i]

Nemine Contradicente
Topic Starter
Berichten: 33
Locatie: Tilburg, Noord Brabant
Contacteer: Website

#3 , 17 apr 2006 23:23

:?:
[i]Legere, Iudicare, Reparare.[/i]

Reclame

Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#4 , 18 apr 2006 00:30

Nemine Contradicente, kun je eens een aantal van die vragen hier plaatsen, ik zal mijn best doen ze ??n dezer te beantwoorden.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#5 , 18 apr 2006 00:49

:?:
Art.5.1.De auteurs genieten voor de WERKEN waarvoor zij krachtens deze Conventie zijn beschermd...de rechten welke de onderscheidene wetten...aan eigen onderdanen verlenen...(Berner Conventie 24 juli 1971).

Cfr...
Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten, 30 juni 1994;
Wet Bescherming Computerprogramma's, 30 juni 1994.

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”