Vragen aangaande het uitgeven van een boek.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

Vragen aangaande het uitgeven van een boek.

#1 , 10 mar 2019 00:36

Er wordt momenteel hard gewerkt aan een boek en de schrijver zou dit graag binnen enkele maanden gepubliceerd willen zien. Alles speelt zich af in de middens van overheidsdiensten en justitie en de verhaallijn waarrond alles is opgebouwd is in wezen zo uit de realiteit geknipt.
Het is ook net dat waar men zich zorgen om maakt, er wordt rekening mee gehouden dat partijen dit boek niet met open armen gaan ontvangen. Het is evident dat er fictieve namen worden gebruikt maar de locaties zijn behouden omdat deze belangrijk zijn voor het verhaal zelf.

Vraag is nu, is het ooit al gebeurd dat de publicatie van een boek wordt tegengehouden omdat het te erg strookt met er zich ook effectief heeft afgespeeld?
Tot waar mag realiteit in het boek worden verwerkt?

https://www.erikraeven.be/2018/06/18/va ... -en-kafka/

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1679

#2 , 10 mar 2019 19:02

ik zou voor een film opteren!

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#3 , 11 mar 2019 09:04

ik zou voor een film opteren!
Nog niet bij stil gestaan. Nu, er zijn al over kleinere schandalen films gemaakt. Nu weet ik niet dat ik daar nog iets over te zeggen heb,
ik heb de auteursrechten afgestaan.

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”