Onuitgegeven boek.

cherry snybor
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onuitgegeven boek.

#1 , 09 mar 2019 01:13

Via via ben ik in het bezit gekomen van een getypt boek waar ik het enigste bestaande exemplaar van heb.
Aangezien het een werk is waarvan het zonde zou zijn om het niet te verspreiden (na het jaren in mijn bezit te hebben...), vroeg ik me af hoe dit in zijn werk gaat? De auteur is 4maanden geleden overleden, ben ik na recent opzoekwerk pas te weten gekomen.
Klop ik rechtstreeks aan bij een uitgeverij? Want aangezien ik hier absoluut niets mee te maken heb, kan ik me moeilijk inbeelden dat dit uit mijn naam moet/ kan/ mag gebeuren. En zoja, wat dan? Moet ik toestemming krijgen van eventuele erfgenamen om dit naar voren te schuiven?

Ik heb totaal geen idee hoe het zit. Mijn enigste doel is om die man zijn werk te verspreiden.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 09 mar 2019 10:34

Alles is overleg met de erfgenamen doen. U bent in het bezit van een fysiek exemplaar, dat wil niets zeggen over eigendom van de auteursrechten.

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”