Foto's genomen maar niet betaald

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Foto's genomen maar niet betaald

#1 , 15 mei 2022 11:36

Mijn man en 2 kinderen zijn onlangs ingegaan op de vraag van een productiehuis om modelnte zijn voor een online campagne.
Naar de plaats van de shoot gereden, filmpje laten nemen en terug. Ter plaatse kreeg ik 2 overeenkomsten om in te vullen en te tekenen waarop ik telkens de 3 namen heb genoteerd.
Om en bij de 100 euro per persoon voor de shoot. Voor de shot en het afstaan van de rechten op deze beelden.

De betaling is netjes gebeurd alleen hebben we maar 2/3de ontvangen.
2 reminders per mail hebben niks opgeleverd.
De campagne staat intussen online.

Ik zou nu zowel het bureau dat ons heeft aanbevolen als het productiehuis als het bedrif waarvoor de campagne was willen mailen/schrijven dat zij onterecht gebruik maken van deze beelden gezien we daarvoor niet vergoed zijn.

Iemand die ongeveer weet wat ik daarin moet zetten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 22 mei 2022 16:18

eerst via aangetekend schrijven ingebreke stellen en de ontbrekende som opeisen

als ze niet of negatief antwoorden verzoeningspoging bij de vrederechter en als dat niks oplevert dagvaarding bij het vredegerecht wegens niet naleven van de contractuele bepalingen

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 22 mei 2022 18:08

Rechtbank voor 3 keer 33€. Clausule was “om en bij”. Ernstig blijven. Traantjes drogen en content zijn met je 2/3e. Proper is het van hen niet maar voor 100€ ga je mi niet naar de vrederechter…..

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 22 mei 2022 18:19

Inhouding belastingen occassionele prestaties ?

https://www.cultuurloket.be/kennisbank/ ... -inkomsten

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”