Youtube reclame op de wagen

Humanfly
Topic Starter
Berichten: 22

Youtube reclame op de wagen

#1 , 24 mei 2018 13:09

aangezien mijn Youtube kanaal goed werkt zou ik graag een sticker op de achteruit plaatsen met het logo van Youtube en mijn kanaalnaam ernaast vermeld
mag ik zomaar het logo van Youtube aanbrengen op mijn wagen?
dank bij voorbaat voor jullie reacties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mei 2018 13:56

Neen, je mag niet zomaar het youtube logo gebruiken. Ook zorgen dat de zichtbaarheid in de wagen nog voldoende is (geperforeerde sticker), zodat je niet met de verkeerswetgeving in de problemen komt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Humanfly
Topic Starter
Berichten: 22

#3 , 24 mei 2018 23:28

en het woord "You Tube" op de geperforeerde sticker, is dat toegelaten?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mei 2018 12:08

en het woord "You Tube" op de geperforeerde sticker, is dat toegelaten?
Je mag uiteraard gewoond de hyperlink naar uw youtubekanaal op de sticker zetten. Daar is niets mis mee. Maar het logo zelf mag je niet zomaar gebruiken. Maar Op een sticker gewoon vermelden www.youtube.com/user/humanfly (bijvoorbeeld) mag wel.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Humanfly
Topic Starter
Berichten: 22

#5 , 20 jun 2018 23:19

hartelijk dank voor uw reactie

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 jun 2018 08:58

Hou er wel rekening mee dat zo'n sticker eigenlijk een advertentie is. Het dient om meer gebruikers naar uw kanaal te halen, wat u eventueel extra inkomsten oplevert. Hoe dat dan fiscaal zit met zo'n sticker, weet ik niet (zie ook naar de berichten in de krant tegenwoordig over Belgische vlaggen buiten hangen met bier of frisdrankmerken erop. Diti is een beetje hetzelfde).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”