Notaris betaalt niet

Has1230
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Notaris betaalt niet

#1 , 15 feb 2019 23:36

Beste Leden

Ik heb mijn huis verkocht op 13 Feb. maar nog niets ontvangen. Ik moet hier aan de nieuwe eigenaars bezettingsvergoeding betalen van €57,00 per dag tot zondag is het totaal €285,00
Indien ik mijn bank te laat betaalt zal ik verwijl interesten moeten betalen.
Waar kan ik een klacht indienen ? Hoe kan ik een schadevergoeding eisen ?
Dank u

Mvg

Hasan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 feb 2019 00:47

Ik veronderstel dat je bedoelt dat de akte bij de notaris is verleden op 13/02? Aks er geen leningen of andere hypotheken op de woning zat dan wordt het geld normaal onmiddellijk overgeboekt in het andere geval zal je enkel het restbedrag krijgen. Als het probleem van niet-betaling bij de notaris ligt en niet bij de bank kan je best contact opnemen met de notaris om de reden te weten te komen. Zelf heb ik ooit meegemaakt dat we zonder opgave van reden meer dan een maand hebben moeten wachten om aan ons geld te geraken. Ik vrees dat het eisen van een schadevergoeding niet veel indruk zal maken. Klacht indienen zal waarschijnlijk alles nog meer vertragen. Tussen 13/02 en 15/02 zitten amper 2 dagen dus ik zou nog niet panikeren , als de bank van de notaris een andere bank is dan de jouwe gaat daar sowieso een 2-tal dagen over. Het kan goed zijn dat het geld maandag op je rekening staat.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 feb 2019 08:17

2 dagen ? schadevergoeding ??
Dit zal maandag op de rekening staan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Has1230
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 feb 2019 13:22

Beste Leden

Als ik geld van Israel krijg of Melbourne ook grote bedragen dan gaan ze het s´morgens vesturen en in de namiddag staat het op mijn rekening. Ze sturen hier een betalingsbewijs.
Daarom geloof ik dit verhaal niet echt zo,ze willen het geld gebruiken als cash flow.
Indien je de bank te laat betaalt moet je ook verwijlinteresten betalen.
Waarom niet de notaris ? Staat die boven de wet.

Mvg,

Hasan

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 feb 2019 13:43

Bij notarissen gaan die bedragen over de derde rekening. Die worden gewoonlijk niet alle dagen gebruikt om hun overschrijvingen te doen : per week, 2 weken … Is normale gang van zaken.
Een notaris heeft ook vele verrichtingen en combineert die.
Men moet iedereen de tijd geven om volgens zijn administratieve regels te handelen.
Geduld is een passie.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 16 feb 2019 13:53

Een overschrijving duurt nog steeds 1 a 2 bankwerkdagen.
Dus de kans dat non-EU-overschrijvingen de dag zelf nog verwerkt zijn, is héél klein, dit zijn 5 a 6 bankwerkdagen zelfs...

Er zijn banken die sneller werken, maar dit zijn er niet veel.
Dus: geduld hebben...

Als de notaris het de 13e voor 16u betaald had, is de kans reëel dat u het maandag heeft.

Terug naar “Andere”