Mijn moeder beschikte over een volmacht van de financiële rekening van haar moeder, die hulpbehoevend is en nog samenwoont met haar ongehuwde zoon, die zelf eveneens niet in staat is om geld te beheren.
Van deze rekening haalde zij geld af om te voorzien in de levensbehoeften van haar moeder en broer, maar ook voor haar broers drinkgeld, wat letterlijk te nemen is.
Wegens spanningen in de familie werd de volmacht na verloop van tijd overgezet op iemand anders naam.
Nu krijgt mijn moeder een brief van een advocatenbureau waarin haar gevraagd wordt om al het geld dat zij afhaalde van de rekening ten tijde dat zij een volmacht had, terug te storten omdat zij dit geld zogenaamd afhaalde om zichzelf te verrijken. Zelfs haar broer beweert nu nooit iets ontvangen te hebben ...
Er wordt tevens gemeld dat na het wijzigen van de volmacht er haast geen geld meer afgehaald werd, wat wel raar is, want waarvan leefden die mensen dan?
Niettegenstaande ik 1000% geloof in de onschuld van mijn moeder, vraag ik me toch af in hoeverre een persoon die een volmacht over een rekening heeft, zich moet verantwoorden over hetgeen er met het geld gebeurde.
Mijn moeder kan niet bewijzen dat ze het geld effectief aan moeder en broer bezorgde, anders had ze telkens bij afgifte een document moeten laten ondertekenen, maar van familie verwacht je toch vertrouwen.
Kan iemand mij meedelen in hoeverre mijn moeder schrik moet hebben om het bedrag te moeten terugstorten, want bewijzen dat ze het geld afgaf aan moeder en broer, kan ze natuurlijk niet.