Principieel akkoord hypothecaire lening

an dries
Topic Starter
Berichten: 48

Principieel akkoord hypothecaire lening

#1 , 14 jul 2018 14:16

We kregen van onze hypotheekmakelaar een mailtje dat we een “pricipieel akkoord” hadden voor onze hypothecaire lening en hij vroeg ons nog een aantal documenten en een schattersverslag.

Wat is een “principieel akkoord” ? Is het dan 100% zeker dat alles akkoord is? Gewoon enkel de papieren romplslomp nog?

Kan het hem niet zelf vragen. Hij is een weekje op vakantie.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jul 2018 14:58

Dit wil zeggen dat de bank akkoord is mits een goed schattingsverslag, en ,en enz..

Dit vond ik op internet

Een onmiddellijk principieel antwoord is een al dan niet gunstig antwoord op uw aanvraag van een lening en wordt op zeer korte termijn gegeven op basis van de door u aangegeven elementen. Dit principiële antwoord wordt gegeven na een grondig onderzoek van de bewijsstukken die eventueel nodig zijn om het dossier op te stellen
bron: een hypotheek maatschappij
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 14 jul 2018 15:24

Dit betekent dat u de lening gaat krijgen als nog een aantal elementaire zaken in orde zijn. Dit kan zijn : loonfiche ter inzage, schattingsverslag, goedgekeurde vergunning, medische goedkeuring van en voor verzekering,...
Dus ja, de administratieve rompslomp.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Andere”