Kort geding beslag leggen laat lang op zich wachten.

filosoof
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

Kort geding beslag leggen laat lang op zich wachten.

#1 , 07 apr 2018 22:42

Beste,

2 jaar geleden verkocht ik een voertuig (aan een goede kennis). Voertuig is geleverd maar heb de betaling niet ontvangen. Koper weigert om te betalen. Ben toen direct naar een advocaat gegaan die een spoedprocedure is gestart zodat ik beslag kan laten leggen op bezittingen.

We zijn ondertussen ruim 2 jaar verder en de rechtbank laat niets van zich horen. Ik vroeg mij af wat een redelijke termijn is?

Bedankt
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 apr 2018 09:12

Heb je ooit papieren gezien van de rechtbank wanneer het voorkomt of een vonnis.

En zeker niet alle gevallen word opgenomen in een kort geding, en ik denk dat u zaak nooit tot een kort geding kan komen, wegens de ernst van de zaak, u zaak loopt zeker niet weg.

Heb je voldoende bewijzen van niet betaling, heb je een ingebrekestelling gedaan aangetekend ??

Wat eigenlijk zo simpel is het niet om tussen twee particulieren geld te eisen, en dit reeds na twee jaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

filosoof
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

#3 , 08 apr 2018 16:30

Beste,

ik heb nog geen papieren gezien van de rechtbank. (Wat best wel frustrerend is ook al begrijp ik dat ze het druk hebben.)

Er is 2 jaar geleden al een aangetekende ingebrekestelling gedaan. Van de verkoop heb ik een verkoopovereenkomst.

De koper heeft een betalingsbewijs proberen te vervalsen op een zeer onprofessionele manier. Als bewijs van betaling
had de koper op een rekeningafschrift van hem een paar betalingen omcirkelt die naar verschillende personen en rekeningnummers overgemaakt waren op verschillende tijdstippen voor ongeveer hetzelfde bedrag. Dit zou dan zogezegd de betaling naar mijn rekening moeten voorstellen. :?

Mvg

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 apr 2018 18:02

Dit is niet normaal. De kans dat dit de fout van de rechtbank is, is m.i. quasi onbestaande.
Wat heeft uw advocaat al ondernomen? Hebt u daar iets van gezien?

Terug naar “Andere”