Betaling van loon of andere vergoeding

Bakkersdochter
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Betaling van loon of andere vergoeding

#1 , 02 mar 2018 07:35

ik heb jarenlang voor mijn ouders gewerkt, vanaf van 14de. Ik kreeg regelmatig zondagsgeld, maar niet altijd, en niet zoveel als de andere bedienden in het bedrijf. Het laatste jaar dat ik er werkte was 1990. Ik heb voltijds gewerkt voor ongeveer 10jaar dus. Ik vindt dat ik uitgebuit ben door mijn ouders. Kan ik nog eisen dat ze mij korrekt betalen? Hoe moet ik dat aanpakken? Ook:mijn vader is in nov 2017 overleden, de erfenis is nog niet afgehandeld. Hij was zaakvoerder van de bvba. What denken jullie dat ik kan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2018 08:47

Daar kan je niks meer aan doen!!
1990 we zijn nu 2018 dit is 28 jaar geleden dit is al zeer lang verjaart, en ga je u vader dagvaarden die al een jaar gestorven is ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 mar 2018 10:28

de erfenis is nog niet afgehandeld. . Wat denken jullie dat ik kan doen?
niks aantrekken commentaar hierboven, groot gelijk dat je wil weten waar je recht op heb en bovendien een zeer interessante vraag!

op gebied van arbeidsrecht is het voorbij, art 15 wet 3/7/1978 tot een jaar na einde arbeidsovereenkomst en 5 jaar terug gaan.

op het gebied van erfenis ben ik wel benieuwd,
als een ander kind bvb een huis gekregen heeft, kan dit verrekend worden.
in uw geval heb je in zekere zin gegeven ipv gekregen. waarom zou dit niet in uw voordeel verrekend kunnen worden? wat zegt de notaris?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 mar 2018 10:08

op het gebied van erfenis ben ik wel benieuwd,
als een ander kind bvb een huis gekregen heeft, kan dit verrekend worden.
in uw geval heb je in zekere zin gegeven ipv gekregen. waarom zou dit niet in uw voordeel verrekend kunnen worden? wat zegt de notaris?
Het gaat hier wel degelijk over iemand die op het moment van de feiten nog geen 25 jaar was, en de ouders nog kindergeld kregen voor haar, en niet onderworpen was aan de sociale wetgeving wat inschrijven of zelfstandige helper, dus maakte deel uit als kind van een normaal gezin.
Werd gekleed en gevoed door de ouders.
vanaf van 14de
Ik heb voltijds gewerkt voor ongeveer 10jaar dus
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”