Persoonlijke lening nog niet terugbetaald

Alexandra-Rhea
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Persoonlijke lening nog niet terugbetaald

#1 , 21 jan 2018 21:00

In 2010 heeft mijn moeder haar poetsvrouw, toen nog in dienst, 700€ geleend. Zij hebben beide een papier getekend waarop het geleende bedrag en de maandelijkse schuldaflossing duidelijk beschreven staat. Deze vrouw is niet veel later gestopt met haar job, en mijn moeder heeft nooit een cent terug gezien. Zij heeft verschillende keren geprobeerd contact op te nemen, maar zonder enig resultaat.

In 2013 heeft mijn moeder contact opgenomen met de vrederechter, maar de vrouw in kwestie was niet aanwezig op de zitting.

In 2015 en 2016 heeft zij via gerechtsdeurwaarders een aanmaning-ingebrekestelling verstuurd.

Alles tevergeefs.
Nu is mijn vraag, wat kan ik nog doen ? Mijn moeder heeft het enorm druk, dus ik zou dit willen overnemen. Welke acties kan ik ondernemen ?

Dank bij voorbaat !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 23 jan 2018 18:27

Beste

Ik zou die 700 € afschrijven...
Van een kale steen valt weinig te plukken.
Kans is bijzonder groot dat u een paar honderd euro extra kosten maakt met weinig kans op succes.
Laat dit een wijze les zijn.
Banken zijn er met een doel. En als die geen krediet willen verstrekken is dat doorgaans om een bijzonder goede reden...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Andere”