Belgisch kenteken buitenland

loeki
Berichten: 267

Re: Belgisch kenteken buitenland

#16 , 20 jan 2018 08:19

U woont niet meer in Belgie.......
U rijdt nog wel met een Belgische plaat

a)U bent nog gedomicilieerd in Belgie...................geen probleem

b)U bent niet meer gedomicilieerd in Belgie...........groot probleem als Uw voertuig nog staat ingeschreven op Uw naam en Uw niet meer bestaande Belgische domiciliering!!
In dit geval rijdt U rond met een valse nummerplaat want er hangt geen bestaand adres meer aan vast
Verzekeringstechnisch kan dat duur te staan komen
Boetes etc....
De plaat zal dan uiteindelijk wel geseind komen te staan in Belgie

Geen vingerwijzing, maar denk goed na: bezint eer ge begint

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell
Topic Starter
Berichten: 701

#17 , 20 jan 2018 11:43

Verzekeringstechnisch zal er sowieso een addendum moeten komen of ik zal een andere verzekeringsmaatschappij moeten vinden. Ik weet niet of het wordt gezien als een valse nummerplaat?

loeki
Berichten: 267

#18 , 20 jan 2018 13:05

hoe noemt men een nummerplaat waar geen werkelijk adres aan is gekoppeld denkt U?

Dat is toch fictief, niet bestaand!

Reclame

artemis
Berichten: 3293

#19 , 20 jan 2018 13:18

En wat zegt uw verzekeraar?
Heb je het hen al gevraagd? Dat is toch het eerste dat je normaliter doet?

Jackrussell
Topic Starter
Berichten: 701

#20 , 20 jan 2018 15:46

Ik ken de definitie van een valse plaat niet, maar een valse klinkt klinkt (naar mijn idee) als een zelf gefabriceerde plaat , waar ook geen papieren van zijn. Bijvoorbeeld als ik uw nummer op een plaat ga zetten en daarmee rond ga rijden.

Ik heb het de verzekeringsmaatschappij natuurlijk gevraagd. Die hebben gezegd geen bezwaar te hebben, maar ik wil dat natuurlijk wel graag zwart op wit in de vorm van een addendum op de overeenkomst.

Op zich heb ik nog wel een alternatieve oplossing, via een ander land men ook gepersonaliseerde nummerplaten uitgeeft.

Terug naar “Andere”