Ziekenkas en invaliditeitsuitkering

Manu10
Topic Starter

Ziekenkas en invaliditeitsuitkering

#1 , 22 sep 2017 23:23

Ik krijg al sinds 2 maanden 130 euro per maand van de zorgkas wegens mijn oog, in 1 jaar wordt dit 1560 en in 5 jaar 7800 euro, ik zal dit voor de rest van mijn leven ontvangen wegens mijn oog

Nu is mijn vraag of ik zowel van het ziekenkas als een invaliditeitsuitkering kan ontvangen of is dit verboden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 sep 2017 09:17

Uw verhaal hangt met haken en ogen ( :oops: ) aan elkaar.
In uw eerste post hier zeg je arbeider te zijn, terwijl je een paar posts later aangeeft boekhouder te zijn.
Wanneer werd die operatie, waarbij je blind werd, juist uitgevoerd? Dat is dan toch al een paar maanden geleden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 sep 2017 09:35

hebben we het nog niet door dat we hier terug met een fantast zitten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Manu10
Topic Starter

#4 , 23 sep 2017 11:07

Uw verhaal hangt met haken en ogen ( :oops: ) aan elkaar.
In uw eerste post hier zeg je arbeider te zijn, terwijl je een paar posts later aangeeft boekhouder te zijn.
Wanneer werd die operatie, waarbij je blind werd, juist uitgevoerd? Dat is dan toch al een paar maanden geleden.
Ik heb nergens vermeld dat ik arbeider ben, ik ben afgestudeerd als boekhouder en ik heb nooit gewerkt.

Ik ben 3x een netvlies operatie ondergaan:
- 6 januari eerste netvliesoperatie met gas: na paar weken alweer gescheurd
- 10 maart cataract operatie
- 4 mei tweede netvliesoperatie maar dit keer met silicone olie en er moest een ander ingreep zijn om hem uit te halen.
-en mijn laatste netvliesoperatie paar weken terug waarbij ik blind ben geworden. Alle operaties werden uitgevoerd aan hetzelfde oog

Manu10
Topic Starter

#5 , 23 sep 2017 11:08

hebben we het nog niet door dat we hier terug met een fantast zitten.
Als u wilt kan ik u die mail doorsturen hoor als u mij belooft dat u het geheim houdt, voor mij geen probleem

Manu10
Topic Starter

#6 , 23 sep 2017 12:08

Ik ben zeer depressief en niet alleen ik maar mijn ouders en broertjes ook, dus het hele gezin, ook hier zal ik een schadevergoeding voor moeten krijgen, psycholoog kosten ook etc

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 23 sep 2017 12:28

[
Ik heb nergens vermeld dat ik arbeider ben, ik ben afgestudeerd als boekhouder en ik heb nooit gewerkt.
Hieronder uw eigen topic van een week en 3 dagen geleden

#92 , 1 week 3 dagen geleden (13 sep 2017 09:53)

Ik heb 5 op 18 gescoord, ik vind dat ik daar meer op had moeten scoren aangezien ik 4x een netvliesoperatie achter de rug heb gehad. Volgens mijn arts is bij mijn laatste operatie weer iets foutgegaan waardoor ik alles zwart zie met 1 oog, van mijn huisarts en oogarts mag ik 3 tot 4 maanden niet werken. Ik ben zelf arbeider en geen bediende.

Ik heb nu ook geen vervangingsinkomen


Ik denk dat die steroïden iets met uw hersenen hebben gedaan, en via een kleine omweg ook met uw ogen.

Manu10
Topic Starter

#8 , 23 sep 2017 12:32

Mijn excuses dat vetgedrukte moest omgekeerd zijn, ook ik maak fouten maar toch niet zo groot als die chirurg?

En over die steroide: dat was geen risico voor mijn operatie of blindheid, dat zei de professor zowel voor de operatie als paar dagen terug in ons gesprek, ze accepteren toch godverdomme dat het hun schuld is, waarom zoek je dan problemen aan mijn kant?!!!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 23 sep 2017 12:49

Mijn excuses dat vetgedrukte moest omgekeerd zijn, ook ik maak fouten maar toch niet zo groot als die chirurg?

En over die steroide: dat was geen risico voor mijn operatie of blindheid, dat zei de professor zowel voor de operatie als paar dagen terug in ons gesprek, ze accepteren toch godverdomme dat het hun schuld is, waarom zoek je dan problemen aan mijn kant?!!!
Omdat je hier blijft mekkeren als een seniel geitje.
Als alles toegegeven is en volgens u in orde, waarom blijf je hier dan rondhangen met steeds opnieuw tegenstrijdige vragen?
Ik begrijp dat er mensen zijn die uw gedrag in vraag stellen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Manu10
Topic Starter

#10 , 23 sep 2017 12:59

Mijn excuses dat vetgedrukte moest omgekeerd zijn, ook ik maak fouten maar toch niet zo groot als die chirurg?

En over die steroide: dat was geen risico voor mijn operatie of blindheid, dat zei de professor zowel voor de operatie als paar dagen terug in ons gesprek, ze accepteren toch godverdomme dat het hun schuld is, waarom zoek je dan problemen aan mijn kant?!!!
Omdat je hier blijft mekkeren als een seniel geitje.
Als alles toegegeven is en volgens u in orde, waarom blijf je hier dan rondhangen met steeds opnieuw tegenstrijdige vragen?
Ik begrijp dat er mensen zijn die uw gedrag in vraag stellen.
Wat zei ik gisteren?
De professor van Brussel waar ik gisteren ben geweest gaf les aan de professor in Leuven, toen ik gisteren tegen die professor zei wat ze in Leuven tegen mij hebben gezegd zei hij: "en heb jij dat geloofd?" En heeft nadien zonder te vragen een afspraak gemaakt met professor x in Leuven en dit keer de chirurg erbij tegen midden oktober. Dus er klopt iets niet, het is 100000% een doktersfout en ze willen het zo goedkoop mogelijk oplossen omdat ik toch een vuile allochtoon ben.

Ik heb het recht om HET JUISTE ANTWOORD te weten

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#11 , 23 sep 2017 13:04

Of je nu een "vuile allochtoon" (citaat) of een propere inboorling bent doet niets ter zake.
Rechten (maar ook plichten!) zijn identiek.
Je wentelt u in een slachtofferrol en sleurt daar jan en klein pierke bij.

Indien je recht hebt op iets zal je het wel krijgen, maar blijkbaar beschouw je de Belgische Sociale Zekerheid als een "win for live".
En dat is het alvast niet.
Laatst gewijzigd door asperger op 23 sep 2017 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Manu10
Topic Starter

#12 , 23 sep 2017 13:08

Of je nu een "vuile allochtoon" (citaat) of een propere inboorling bent doet niets ter zake.
Rechten (maar ook verplichtingen!) zijn identiek.
Je wentelt u in een slachtofferrol en sleurt daar jan en klein pierke bij.
Ik ben toch het slachtoffer, dat geven ze toch toe? Waarom zou ik mezelf dan nog in een slachtofferrol wentelen? Wat u allemaal zegt klopt voor geen kant, ik raad u aan om mijn eerdere topics nog eens goed door te nemen en misschien 3 tot 4x te lezen wat ik allemaal heb geschreven

Oude Belg
Berichten: 3192

#13 , 24 sep 2017 11:21

ik raad u aan om mijn eerdere topics nog eens goed door te nemen en misschien 3 tot 4x te lezen wat ik allemaal heb geschreven
Daar heeft niemand nog zin in, denk ik. :roll:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#14 , 24 sep 2017 11:46

Of je nu een "vuile allochtoon" (citaat) of een propere inboorling bent doet niets ter zake.
Rechten (maar ook verplichtingen!) zijn identiek.
Je wentelt u in een slachtofferrol en sleurt daar jan en klein pierke bij.
Ik ben toch het slachtoffer, dat geven ze toch toe? Waarom zou ik mezelf dan nog in een slachtofferrol wentelen? Wat u allemaal zegt klopt voor geen kant, ik raad u aan om mijn eerdere topics nog eens goed door te nemen en misschien 3 tot 4x te lezen wat ik allemaal heb geschreven
"Ik ben zelf arbeider en geen bediende."

Blijkbaar weet jij van voor niet dat je van achter leeft.
In de ene draad ben je arbeider. En dan ook nog eens een hoogopgeleide "accountant" die de financieën van een grote voetbalclub heeft geregeld. En nog in een andere schrijf je dat je nog nooit hebt gewerkt (dat klopt waarschijnlijk).

U wordt best met een grote portie DDT verwijderd van het forum.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Manu10
Topic Starter

#15 , 24 sep 2017 11:49

Of je nu een "vuile allochtoon" (citaat) of een propere inboorling bent doet niets ter zake.
Rechten (maar ook verplichtingen!) zijn identiek.
Je wentelt u in een slachtofferrol en sleurt daar jan en klein pierke bij.
Ik ben toch het slachtoffer, dat geven ze toch toe? Waarom zou ik mezelf dan nog in een slachtofferrol wentelen? Wat u allemaal zegt klopt voor geen kant, ik raad u aan om mijn eerdere topics nog eens goed door te nemen en misschien 3 tot 4x te lezen wat ik allemaal heb geschreven
"Ik ben zelf arbeider en geen bediende."

Blijkbaar weet jij van voor niet dat je van achter leeft.
In de ene draad ben je arbeider. En dan ook nog eens een hoogopgeleide "accountant" die de financieën van een grote voetbalclub heeft geregeld. En nog in een andere schrijf je dat je nog nooit hebt gewerkt (dat klopt waarschijnlijk).

U wordt best met een grote portie DDT verwijderd van het forum.
Ik heb stage gevolgd in een grote voetbalploeg in Belgie dat heb ik toch gezegd en over die arbeider en bediende moest omgekeerd zijn, vergissingen gebeuren, ook bij jou, en ik ben geen accountant, u weet het verschil tussen een boekhouder en accountant niet eens

Terug naar “Andere”