Ontvangen

marzaz
Topic Starter
Berichten: 3

Ontvangen

#1 , 06 jul 2017 21:36

Ik heb een vraag.
Als u, als nieuwe belg (bijna 1jaar belgie) getrouwd bent met een belg die niet aan de sociaale kast zit maar fulltime werkt.

Als ik van een persoon die buiten de E.u. leeft een x aantal bedrag krijg,(via western union) en dit herhaaldelijk. En op mijn bankrekening stort vanaf wanneer betaal ik hier belastingen op als nieuwe belg? Ik studeer nog nederlandse en ben nog niet werkend.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 jul 2017 08:32

Op de bedragen op uw bankrekening betaal je geen belastingen :D

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 07 jul 2017 09:08

....maar zowel Western Union als uw bank zijn wettelijk verplicht een melding te doen aan de CFI ingeval ze 'abnormale' transacties vaststellen, qua frequentie, transfermodus of bedrag.

CFI is niet de fiscus maar toch zou het kunnen dat men u op een dag om uitleg komt vragen. Komt nog bij dat een transfer vanuit een derde land van cash, via WU ginds naar WU hier, terug naar cash en dan fysiek gestort bij uw bank een economisch onzinnige manier van werken is, gelet op de transfer- en conversiekosten.

Aangezien (voor significante bedragen) een bank-bank transfer voordeliger is betekent uw systeem meestal dat iemand zwart geld aan het doorsluizen is. Let wel, ik heb het hier niet over een paar keer 1000 Euro.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

marzaz
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 08 jul 2017 10:16

Het is van een kennis van de familie in qatar. Is het dan beter via de bank? Bedragen zijn onder de 800€

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#5 , 08 jul 2017 10:38

Neen, 800 Euro is triviaal. Maar indien het elke maand doorgaat, toch eens checken of het niet voordeliger is via de bank.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Andere”