Herziening van ingediende balans ?

Leeroy
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Herziening van ingediende balans ?

#1 , 17 jun 2017 10:16

De boekhouder heeft er een zooitje van gemaakt . En heeft een negatieve balans ingeleverd ook nog zonder dat mijn man die getekend heeft . Onze nieuwe boekhouder heeft de balans kunnen rechttrekken in positief . Mijn vraag is nu de balans die de boekhouder heeft ingediend en die niet correct is .. kan daar nog een verbeterde balans van gemaakt worden of is dat te laat ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jun 2017 12:55

Dit kan, als je u BTW regulariseert is dit geen probleem, maar dit zal wel wat kosten van negatief naar positief gaan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Leeroy
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jun 2017 16:06

Dit kan, als je u BTW regulariseert is dit geen probleem, maar dit zal wel wat kosten van negatief naar positief gaan !
We hebben inspectie gehad en is dus met zo een ingediende balans niet goed .
De nieuwe boekhouder heeft al veel meer positiefs gedaan op die paar maanden dat we bij hem zijn .
Maar wat mijn petje te boven gaat is dat die eerste boekhouder een balans heeft binnen gebracht zonder dat mijn man een inzage heeft kunnen doen en hij heeft ook niks getekend . Dus volgens inspectie geen verhaal meer want wat er tussen de boekhouder en zijn klant gebeurd is voor hun niet van belang . Dus ook niet dat je deze balans niet gezien of getekend hebt . Het kan toch zomaar niet dat je als boekhouder dan geen verantwoordelijkheid neemt en de klant laat opdraaien voor die slechte balans ( terwijl die positief had moeten zijn ) . En ze vragen aan mijn man om de schulden op zijn naam te nemen en niet op de zaak ? .. is dat wel wettelijk dat ze op deze manier een akkoord willen maken ? Als mijn man weigert wordt het een rechtszaak waarin wij ons zelf niet mogen verdedigen ( volgens de inspectie ) .. klopt dat ?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 jun 2017 16:17

U zat al in een controle, ik dacht dat je nog niet in een controle zat !

Een boekhouder werk met de gegevens die hij van zijn klant krijgt, en ja u bent verantwoordelijk voor je boekhouding en niet je boekhouder, en meestal zal je hem een volmacht getekend hebben voor de aangiften.

Wat de verdediging betreft het staat je zeker vrij om u zelf te verdedigen.

Als je niet akkoord kan geraken met de controle dan komt er een rechtszaak, wat de uitslag daarvan is kan misschien je boekhouder weten, want dit kan alle kanten uit!

Ik wil je één ding zeggen, de kosten van een advocaat fiscaal recht is geen katten pis die kan zeer hoog oplopen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”