Leasing t.o.v. Financial Renting

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Leasing t.o.v. Financial Renting

#1 , 25 mei 2017 19:43

Heren,

Door onverwacjye hoge kosten aan mijn oude wagen zijn wij halvelings verplicht om op zoek te gaan naar een nieuwe wagen.

WIj in deze context is een recentelijk opgerichte BVBA, met mijn vrouw als zaakvoerder, ik zelf ben in dit verhaal actief als bediende. Ikzelf ben ook diegene die met deze wagen ga rijden.

Momenteel doe ik dit met de gezinswagen, ingeschreven op naam van mijn echtgenote, als particulier voertuig.

Afgelopen zaterdag kregen we bij onze garage de volgende 3 opties;

1. Aankoop via een krediet.
2. Operatonele leasing
3. Financial Renting

Graag had ik meer informatie gekregen over de 2 laatste forimules, en hun respectieve verschillen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 27 mei 2017 17:01

Lijkt me eerder iets voor een financieel forum.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#3 , 28 mei 2017 22:01

Niet zo moeilijk om beide termen in Google in te tikken en dan vindt u alle informatie terzake.

Kort samengevat

- operationele leasing is een one stop shopping oplossing waarin niet alleen de financiering vervat zit maar ook verzekering, onderhoudscontracten, pechverhelping en dikwijls ook tankkaart. Ondernemer betaalt een vats maandbedrag all in.
- finaniële renting is enkel een financiële oplossing waarbij u wagen aanschaft en leasing neemt bestelling over. U betaalt gedurende afgesproken termijn (tussen 36 en 60 maand) af en betaalt op het einde van de rit een afkoopsom (doorgaans 4 of 16 %) waarna de wagen uw eigendom wordt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Andere”