Blokpolis brandverzekering

Pater Trappist2
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Blokpolis brandverzekering

#1 , 24 mei 2017 12:00

Eind oktober 2016 overleed mijn oudste zus. Zij was alleenstaand in haar eigen appartement dat deel uitmaakt van een gebouw van 3 appartementen. (gelijkvloers, 1e en 2de verdiep) Het gelijkvloers was dus haar eigendom, de 2 andere appartementen behoren aan een dame die deze verhuurd. De dame in kwestie had een brandverzekering/blokpolis. Er zou een afspraak geweest zijn met ALLE bewoners dat zij de polis op haar naam zou betalen, maar dat iedereen 1/3 aan haar zou terugstorten. Deze afspraak zou +/- 6 jaar geleden gemaakt zijn en volgens haar heeft mijn zus deze betalingen nooit gedaan. Nu 7 maanden na haar overlijden wil zij deze "achterstallige betalingen" toch nog terugvorderen., waarvan zij zegt dat ze kan aantonen dat deze nooit op haar rekening werden overgeschreven. Voor ons is het onmogelijk om dit nog uit te vlooien aangezien de nalatenschap ondertussen al uit de voeten is en we geen bankuittreksels e.d. van mijn zus meer hebben. Her verwondert ons wel, want onze zus was op dat gebied heel precies én sinecuur.
Kan zij deze achterstallen zomaar nu nog opeisen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 mei 2017 12:47

Je kan bij de oude bank van uw zus nog steeds deze uittreksels opvragen. Als je weet op welke rekening uw zus die kosten diende te betalen, kan de bank voor u uitzoeken welke betalingen naar die rekening werden uitgevoerd. Hieraan zijn wel kosten verbonden.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 24 mei 2017 17:12

Niet op reageren. Ze moet daar nu niet mee afkomen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 mei 2017 20:40

Buurvrouw moet eerst kunnen bewijzen dat er zulke overeenkomst was en uw zus hiermee akkoord gegaan is.
Onder de 375 EUR kan dat in se wel met getuigen en vermoedens.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Andere”