Te veel alimentatie

Sarah701
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Te veel alimentatie

#1 , 16 mei 2017 12:08

Omwille van het feit dat ik nog zo min mogelijk discussie wou met mijn ex-man, en omdat ik had meegemaakt wat dat ingevolge zijn eerste scheiding had teweeg gebracht, had ik een hoge alimentatie gevraagd.....om zodoende minder over extra kosten te moeten discussiëren.
Maar nu is het gevolg dat een minderjarig kindje belastingen moet betalen....... dat mijn kindje ook niet meer ten mijnen laste zal zijn.....
Ga ik dan geen kindergeld meer krijgen?

Ik wilde ook op zoek gaan naar een oplossing, in die zin, iets wat zou kunnen ingebracht worden, zoals een levensverzekering.
Volgens de informatie die ik van mijn bankier heb gekregen, is dat niet mogelijk.......omdat ze geen inkomen heeft.......maar belastingen betalen moet ze wel.....
Is er een andere oplossing?

Alvast bedankt en een fijne dag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 20 mei 2017 20:36

Uw bankier heeft u bang gemaakt.
Uw kind heeft onvoorwaardelijk recht op kinderbijslag tot de leeftijd van 18 jaar. Daarna enkel als het aantoont dat het studeert tot ten laatste de leeftijd van 25 jaar. Dat staat los van uw fiscale aangifte.

Om ten laste te blijven van de ouder bij wie het is gedomicilieerd mag het niet meer dan 3120 euro (4500 euro als u alleenstaande bent) netto hebben ontvangen. Bedragen boven die schijf worden aanzien als bestaansmiddelen. Kinderbijslagen, studietoelagen e.d. zijn geen bestaansmiddelen.

Onderhoudsgelden voor kinderen moeten altijd door het kind in een eigen aangifteformulier worden ingevuld. U moet dat aanvragen bij uw belastingkantoor.

Reclame

Terug naar “Andere”