Oude schuld sociale bijdragen

Mni
Topic Starter
Berichten: 28

Oude schuld sociale bijdragen

#1 , 05 mei 2017 18:06

Ik ontving vandaag een bevel tot betaling van de deurwaarder mbt oude openstaande sociale bijdragen zelfstandige.
Er is een vonnis van 2009.
Door een fout van de sociale kas werd ik ondanks stopzetten activiteiten in 2000 verder gefactureerd en dit tot 2009.
Na een uiteindelijke correctie werd ik vanaf 2000 geschrapt aangezien ik ook volledig loontrekkend was.
Vandaag ontving ik een bevel met de hoofdbedragen van het vonnis waarna dan correcties op gebeurden van de jaren die ik niet meer verschuldigd was.
8 jaar lang ontving ik niks meer en ging ik in de foute veronderstelling dat na de regularisatie het dossier closed was.
Nu word ik aangemaand een som te betalen van 9000 euro, waarvan meer dan de helft intresten zijn, de basisschuld bedraagt rond de 4000 euro.
Mijn vraag is, zijn die interesten voor verjaring vatbaar ? Tussen 2009 en 2017 is er nooit enig schrijven geweest noch aanmaning.
Dank voor enige info

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LST
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mei 2017 01:52

De interesten verjaren na vijf jaar, tenzij de verjaring op tijd is gestuit door. Als je sinds 2009 niks meer hebt ontvangen van het fonds (of een gerechtsdeurwaarder), lijken ze me inderdaad verjaard. Je moet wel zelf de verjaring inroepen, dus het fonds of de deurwaarder contacteren.

Reclame

Terug naar “Andere”