Auto verkopen waarop een ballonfinaciering staat

Flippatrap
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Auto verkopen waarop een ballonfinaciering staat

#1 , 31 mar 2017 21:56

Beste leden
Ik heb een paar maanden terug een wagen gekocht bij bmw. Het was een jonge occasie met weinig kilometers. Ik heb deze wagen via een ballonfinaciering gekocht en zou deze nu graag willen verkopen. Kan ik mijn wagen gewoon verkopen en een andere kopen terwijl ik netjes blikf betalen? Het contract staat op 4 jaar en was van plan na die 4 jaar het resterend bedrag contant te betalen. Dus de wagen krijgen ze sowieso niet meer te zien. Kan dit of niet?
Alvast bedankt om te reageren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mar 2017 22:04

Neen !!

Dit is u wagen niet, de wagen blijft eigendom van de bank tot wanneer deze afbetaald is.

Dit is regelrechte diefstal.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Flippatrap
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 mar 2017 22:09

Neen !!

Dit is u wagen niet, de wagen blijft eigendom van de bank tot wanneer deze afbetaald is.

Dit is regelrechte diefstal.
Maar de maandelijkse aflossing betaald hy rechtsreeks aan bmw..

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 mar 2017 22:22

Dit heeft geen belang dat hij de afbetaald, het mag in geen enkel geval, de banken kunnen dit weten via u inschrijving.

En lees eens jullie voorwaarden van den bank hé.

Hij moet eerst de lening volledig terug betalen, en dan terug een nieuwe lening nemen voor een nieuwe wagen !

Dit is nu eens om miserie vragen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fortuin
Berichten: 1013

#5 , 31 mar 2017 22:25

Dit heeft geen belang dat hij de afbetaald, het mag in geen enkel geval, de banken kunnen dit weten via u inschrijving.

En lees eens jullie voorwaarden van den bank hé.

Hij moet eerst de lening volledig terug betalen, en dan terug een nieuwe lening nemen voor een nieuwe wagen !

Dit is nu eens om miserie vragen.
Het zal afhangen wat er in het contract staat. Mits overleg met de bank kan hij deze mogelijk overdragen zonder problemen.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#6 , 01 apr 2017 21:20

Beste

De argumentatie van Denlowie is enkel correct indien het een verkoop op afbetaling betreft. Echter in meer dan 90 % van de autofinancieringen gaat het om een lening op afbetaling. In dat geval wordt de auto onmiddellijk uw eigendom en niet pas als de afbetzling afgelopen is. Neemt niet weg dat het onverstandig is de verkoopopbrengst voor andere doelen aan te wenden dat de terugbetaling van de schuld.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Andere”