Misbruik volmacht zus

Stevem
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Misbruik volmacht zus

#1 , 23 mar 2017 20:57

Jaren geleden oefende ik een gevaarlijke job uit waardoor ik een groot risico liep dat er mij iets zou overkomen. Ik had toen al wat gespaard en heb een volmacht gegeven aan mijn oudste zus op die rekening voor moest er met mij iets gebeuren. We spreken over 20 jaar geleden en door de interesten was dit bedrag al serieus verhoogd. Doordat het zolang geleden is en die 'volmacht' maar een eenvoudig papiertje was, was ik dit helemaal vergeten.
Sinds een jaar is er een familieruzie om verschillende redenen. Nu wou ik met mijn vrouw naar de bank gaan om naar dat geld te informeren want we willen een huis kopen.
Wat blijkt nu? Mijn zus heeft het afgelopen jaar in 2 keer de totale som van mijn rekening gehaald!
De bank zegt dat ik toen een volmacht heb gegeven en dat hier dus niets meer aan te doen is en ik alles kwijt ben. Maar het kan toch niet zijn dat zij zomaar kan stelen zonder gevolgen? Ik heb al wat opgezocht op internet en daar staat dat de persoon met de volmacht het geld niet mag gebruiken om zichzelf te 'verrijken', wat hier dus wel gebeurd is. Ik weet niet wat zij met het geld heeft gedaan want we hebben al een jaar geen contact meer.

Wat moet ik nu doen om mijn geld ooit nog terug te zien? Naar de politie, naar een advocaat gaan? En maak ik wel kans om het ooit terug te zien? Want ik heb ook geen zin om veel geld aan een advocaat te geven en een procedure te starten die uiteindelijk op niets uitdraait..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 24 mar 2017 11:56

Natuurlijk moet je klacht indienen en een advocaat raadplegen. Dit is zuivere diefstal. Het was en blijft uw geld. Een volmacht geeft haar het recht bepaalde verrichtingen uit te voeren namens u. En idd, het is geen alibi om zichzelf te verrijken.
Heeft u uw echtgenote volmacht gegeven? Voor of na de volmacht aan uw zus?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Stevem
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mar 2017 20:19

Nee mijn echtgenote had nog geen volmacht gekregen. Het geld zat vast in verschillende fondsen en kwam volgend jaar vrij. Bij vroegtijdige afname verloor ik daar een serieuze som van. En dat is nu dus ook gebeurd want mijn zus heeft alles af gehaald en misschien zelfs al op gebruikt..

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 25 mar 2017 00:05

Aangifte doen bij politie want is een strafbaar feit.
hebt u al met zuster gesproken of zo over de zaak best niet doen.

Stevem
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 mar 2017 13:06

Nee ik heb daar met haar nog niet over gesproken en ook geen berichtjes of mails ofzo gestuurd, en ben dit ook niet van plan.
Ik zal beginnen dan met een klacht bij de politie, bedankt voor de raad!

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 27 mar 2017 19:55

U hebt dan wel een lijst nodig dus de afschriften maar best ook alle gegevens waaruit blijkt dat de gelden door uw zus zijn afgehaald.
Politie zal wel via de geijkte kanalen de documenten opvragen bij de bank waar dan de handtekening van uw zus moet opstaan, als het niet via haar bankkaart is gebeurd.

Terug naar “Andere”