wat kan ik doen

bluenina
Topic Starter
Berichten: 72

wat kan ik doen

#1 , 12 mar 2017 09:38

Beste,

Ik weet zelf niet zo goed bij welk onderwerp ik dit kan plaatsen.
Situatie : ik ben al 15 jaar zelfstandig verpleegkundige, sinds twee jaar kan ik mijn job niet meer naar behoren uitoefenen wegens arthrose. Ik heb dag en nacht pijn, het lukt echt niet meer.
Hierdoor wil ik naar Spanje emigreren, het klimaat kan alleen maar mijn medische toestand verbeteren.
Verder heb ik een zoontje met ADHD, 13 jaar, en wil ik hem ook een beter leven gunnen en geven. Ik heb onderwijl al met veel belgische koppels met kinderen gesproken die naar daar geëmigreerd zijn en telkens krijg ik te horen, dat daar een kind nog een kind kan en mag zijn, ze spelen veel buiten, de samenhang tussen de kinderen is goed,...Een van de koppels heeft ook een kind met ADHD, moest twee verschillende soorten medicatie innemen en na 5 jaar daar te wonen neemt hun zoontje niets meer in, niet dat de ADHD weg is maar hij kan met zijn energie veel meer weg dan in België.

Nu :
1. Ik heb samen met een collega nu gedurende drie jaar een eigen praktijk in de thuisverpleging. Ik heb altijd alles gedaan, facturatie, de papieren,...zij heeft hiervoor niets gedaan, ook haar facturatie heb ik gedaan. Ze weten dat ik naar Spanje wil gaan en nu hoor ik dat de collega waar ik mee ben opgestart, 10% facturatie onkosten gaat vragen (is gebruikelijk) aan de personen die wij in dienst hebben aangenomen. Ik heb mijn collega daar veel over aangesproken dat en de verzorging van de patiënten en al de papieren doen te zwaar is voor mij (ook haar papieren). Kan ik alsnog mijn percentage aan haar vragen voor al het werk ik gedaan heb voor haar gedurende deze drie jaar? Van de andere kreeg ik telkens mijn 10%, buiten de collega waar ik de ploeg mee heb opgestart.