wat kan ik doen

bluenina
Topic Starter
Berichten: 72

wat kan ik doen

#1 , 12 mar 2017 09:38

Beste,

Ik weet zelf niet zo goed bij welk onderwerp ik dit kan plaatsen.
Situatie : ik ben al 15 jaar zelfstandig verpleegkundige, sinds twee jaar kan ik mijn job niet meer naar behoren uitoefenen wegens arthrose. Ik heb dag en nacht pijn, het lukt echt niet meer.
Hierdoor wil ik naar Spanje emigreren, het klimaat kan alleen maar mijn medische toestand verbeteren.
Verder heb ik een zoontje met ADHD, 13 jaar, en wil ik hem ook een beter leven gunnen en geven. Ik heb onderwijl al met veel belgische koppels met kinderen gesproken die naar daar geëmigreerd zijn en telkens krijg ik te horen, dat daar een kind nog een kind kan en mag zijn, ze spelen veel buiten, de samenhang tussen de kinderen is goed,...Een van de koppels heeft ook een kind met ADHD, moest twee verschillende soorten medicatie innemen en na 5 jaar daar te wonen neemt hun zoontje niets meer in, niet dat de ADHD weg is maar hij kan met zijn energie veel meer weg dan in België.

Nu :
1. Ik heb samen met een collega nu gedurende drie jaar een eigen praktijk in de thuisverpleging. Ik heb altijd alles gedaan, facturatie, de papieren,...zij heeft hiervoor niets gedaan, ook haar facturatie heb ik gedaan. Ze weten dat ik naar Spanje wil gaan en nu hoor ik dat de collega waar ik mee ben opgestart, 10% facturatie onkosten gaat vragen (is gebruikelijk) aan de personen die wij in dienst hebben aangenomen. Ik heb mijn collega daar veel over aangesproken dat en de verzorging van de patiënten en al de papieren doen te zwaar is voor mij (ook haar papieren). Kan ik alsnog mijn percentage aan haar vragen voor al het werk ik gedaan heb voor haar gedurende deze drie jaar? Van de andere kreeg ik telkens mijn 10%, buiten de collega waar ik de ploeg mee heb opgestart.
2. Ik heb een eigen woning, ik ben hier nu twee jaar voor aan het afbetalen, geen achterstand. Kan ik deze woning die in hypotheek staat voor het geleende bedrag, terug geven aan de bank?
3. Ik ben gescheiden, mijn ex man is in schuldbemiddeling, en ik heb jaren, nu nog zijn schulden afbetaald die hij nog heeft gemaakt sinds ik bij hem ben weg gegaan tot aan de definitieve uitspraak van de echtscheiding. Ik dien er nog te betalen, maar doordat ik nog amper werk met mijn arthrose lukt het niet meer en ik zal daar ook nooit enige gelden van terug zien. Hoe kan dit opgelost worden? Weet wel dat mijn ex-man een paar maanden geleden gestorven is.

Hoop dat jullie mij wat kunnen helpen.
Groeten en een fijne zondag

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mar 2017 09:49

1/ hebben jullie een contract of een overeenkomst op papier voor die 10%, dit kan ook gewoon een vrienden dienst geweest zijn !
Denk niet dat je daar iets zal van kunnen recupereren.

2/Een huis heeft je zomaar niet terug aan een bank, dit zal moeten verkocht worden en met deze gelden de lening terug betalen, als er al meer geld voor krijgt als dan je nog voor je lening hoeft te betalen.

3/Als je ex dood is zal hij dit nooit meer terug betalen, heb echt geen weet dat mensen die dood zijn nog hun schulden terug betalen, en hij heeft zeker geen dikke spaarboek daar hij in de CSR zat.

De grote vraag is van wat ga je daar leven ????
Spanje zit met zeer hoge werkloosheid, +/- 22%
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bluenina
Topic Starter
Berichten: 72

#3 , 27 mar 2017 08:58

1. Neen, ik heb geen contract met haar, heb haar een ereloonnota opgemaakt en opgestuurd, 10 dagen geleden, ze heeft deze niet geprotesteerd. Kan ik hiermee verder gaan? Hoeveel dagen hebben je de tijd om een ereloonnota te protesteren?
2. Ik heb onderwijl al een goed contact met een Belgische huisarts, ook wonende in de regio waar ik wil gaan wonen, en hij ziet een samenwerking wel zitten. Is toeristisch gebied met veel Belgen die daar verblijven. Ik zou een aantal patiënten willen verzorgen daar maar niet meer de druk zoals in België. Verder werk ik via internet, waar ik een goed basisinkomen mee heb. Financieel is het wel oke, buiten nog de schulden van mijn ex en die zou ik willen ontlopen, ik zie daar toch nooit meer iets van terug.
Alvast bedankt voor je antwoord

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mar 2017 09:53

Een particulier moet het ereloonnota niet protesteren, het protesteren van facturen is enkel bij zelfstandigen onderling, vb: leverancier en de winkelier
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”