Schuldvordering Sociale Bijdrages

Ad87
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schuldvordering Sociale Bijdrages

#1 , 28 feb 2017 22:05

De Nationale Hulpkas eist nog bijdrages voor 2007 en 2008 toen ik een eenmanszaak had.
Een zaak die enkel nog op papier bestond. In werkelijkheid ging ik in een zware depressie door het leven zonder enige vorm van inkomen.

In 2011 ben ik in een collectieve schuldenregeling getreden die in oktober 2015 werd herroepen.
Mijn familie heeft alle nog openstaande schulden betaald, die ik maandelijks terugbetaal tot de laatste cent.
Op de schuld bij de nationale hulpkas na, omdat die na de herroeping proactief aangaf mijn schuld voorlopig niet te innen doordat ik duidelijk niet over de middelen beschik.
Ondertussen blijf ik wel om de 4-5 maanden aangetekende brieven ontvangen met opdracht tot betaling, met steeds een hoger bedrag. (intussen al bijna 13000 euro) waarop ik steeds moet antwoorden dat ik dit niet kan betalen en het weer even wordt uitgesteld.

Bestaan er mogelijkheden om deze schuld kwijt te schelden? En dan bedoel ik niet enkel de intresten maar alles.
Ik zit nu al 10 jaar in deze miserie, en heb (deze sociale bijdrage-schuld buiten beschouwing) nog dezelfde periode te gaan om mijn schulden terug te betalen. Ik werk heel hard om eindelijk mijn leven te kunnen starten, maar dit haalt alle moed en motivatie weg.

Heeft er iemand goede raad welke rechten ik hierin heb en hoe ik de situatie kan aanpakken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 mar 2017 07:32

Je had toen in 2007 een vrijstelling van sociale bijdragen moeten aanvragen, dit is nu denk ik te laat voor, en verjaren doen deze niet daar men je elke drie maand aan herinnerd.
Natuurlijk collectieve schulden regeling, maar van zelfstandige schulden daar word geen kwijtschelding van gegeven.
Had je u in 2008 laten failliet verklaren was dit ook weg!
Heb je een advocaat(pro deo) ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Ad87
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 mar 2017 08:18

Ik had mij inderdaad failliet moeten laten verklaren. Toen ik indertijd wakker werd uit mijn eigen wereld waren de overheidsboetes al zo hoog, dat ik uit paniek alles meteen zelf heb stopgezet.
Ik heb geen advocaat nee. Misschien eens bij OCMW gaan horen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 mar 2017 11:51

Ik heb geen advocaat nee. Misschien eens bij OCMW gaan horen.

Ik denk dat dit het juiste en het beste zal zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”